לקראת עדכון המדדים בבורסה בת"א: איך תשפיע התנודתיות?

במחלקת המחקר SELL SIDE של בית ההשקעות אקסלנס מעריכים כי מניית הראל השקעות צפויה לצאת מהמעו"ף ולעבור לת"א-75, והמועמדות להחליפה הן שופרסל או ישראמקו

ביום שלישי הקרוב מתחילה תקופה המדידה לקראת עדכון מדדי הבורסה הקרוב ב-15 ביוני. במחלקת המחקר SELL SIDE של בית ההשקעות אקסלנס מפרסמים סקירה לקראת העדכון, ומעריכים כי התנודתיות בשווקים תשפיע על זהות המניות היוצאות והנכנסות למדדים השונים, שההחלפות של חלק מהן תלויות במיקום של המניות.

לגבי החילופים במדדים, ההחלפה הוודאית היא כי למדד המעו"ף תיכנס מניה של קבוצת עזריאלי (בהתאם להצלחת ההנפקה), ומנגד תצא מניית אורמת - שתעבור למדד ת"א-75. לגבי ההחלפה השנייה, אותה תנודתיות בשוק תשפיע - נכון למיקומן בסיום שבוע המסחר החולף, מניית הראל השקעות צפויה לצאת מהמעו"ף ולעבור לת"א-75, והמועמדות להחליפה הן שופרסל או ישראמקו . באקסלנס מציינים כי הדברים לא מוחלטים ועדיין תלויים באוויר.

באקסלנס מעריכים כי ממדד ת"א-75 ייצאו מניות HOT ודרבן , שנכון להיום לא עומדות בתנאי ההשתייכות למדד - 25% אחזקות ציבור (20% למניות גדולות). מניה נוספת שצפויה לפנות מקום בת"א-75 היא אמפל אמריקן . המניות שצפויות להיכנס לת"א-75 לצד הראל ואורמת הן חלל תקשורת ורציו .

באם כל זאת יתרחש, באקסלנס מציינים כי יישארו 2 מקומות פנויים בת"א-75, והמניות המועמדות להחליפן הן שתיים מתוך הנ"ל: פורמולה, דלתא, דמרי, קמהדע, נטו אחזקות, ריט 1 או שמיר אופטיקה.

עדכון מדדים יוני 2010
 עדכון מדדים יוני 2010