דורון קופמן צפוי להתמנות לנשיא לשכת רואי החשבון

הוועד המרכזי של הלשכה יבחר בנשיא בישיבתו הבאה ביום שלישי הקרוב ■ קופמן הוא מקורבו של יו"ר האופוזיציה בלשכה, עופר מנירב ■ רואי חשבון מ-5 המשרדים הגדולים שוקלים לעזוב את הלשכה בעקבות המינוי

לשכת רואי החשבון בוחרת נשיא חדש, ומי שצפוי להתמנות לתפקיד הוא רו"ח דורון קופמן, מקורבו של יו"ר האופוזיציה בלשכה, רו"ח עופר מנירב.

הוועד המרכזי של הלשכה יבחר בנשיא בישיבתו הבאה, הצפויה להתקיים ביום שלישי השבוע, וזאת בעקבות פטירתו הפתאומית של נשיא הלשכה יגאל גוזמן לפני כחודש.

במשרדים הגדולים מורגש חוסר נחת מבחירתו הצפויה של קופמן, ונודע כי חלק מרואי החשבון במשרדים הללו אף שוקלים את המשך חברותם בלשכה.

לדברי גורם בכיר ב-5 המשרדים הגדולים ("ביג 5"), "דעתנו אינה נוחה ממצב העניינים בלשכה, ואנו לא בטוחים שהיינו רוצים שאותן דמויות שפעילות בלשכה יותר מדי שנים ייצגו אותנו בעניינים החשובים שעל הפרק. אנחנו חושבים שלפני שרצים קדימה עם מינויים, כדאי להביא את הדבר הזה בחשבון".

מאמצי שכנוע

מכל מקום, בישיבת הוועד הקרובה תעמוד להצבעה מועמדותו של קופמן כסגן נשיא. אם יתמנה לתפקיד - יהפוך למעשה אוטומטית לנשיא, משום שעל-פי תקנון הלשכה אם הנשיא הפסיק לכהן במהלך הקדנציה - סגנו תופס את מקומו. כיום אין ללשכה סגנים.

בחודש האחרון נעשתה עבודת שכנוע בקרב חברי הוועד המרכזי של הלשכה, שמטרתה להביא להצבעה בעד קופמן כסגן נשיא. הדבר התאפשר, בין היתר, נוכח הודעת הפרקליטות לפני כחודש כי החליטה לסגור תיק נגד קופמן, שנחשד בעבירות מס. עם זאת, תיק נוסף בחשד לכאורה לעבירות מס תלוי ועומד בוועדת הכופר העליונה, וזאת לאחר שוועדת הכופר התחתונה דחתה את בקשת קופמן לסגור התיק בכופר.

בד-בבד עם הניסיונות לדחוף את מועמדותו של קופמן, עלתה על הפרק מועמדותו של חבר הוועד המרכזי, רו"ח יזהר קנה, ואולם קנה הסיר את מועמדותו לאחר שהתברר כי אין ביחס אליו הסכמה מלאה.