אלקטרה מדווחת: גידול של 14% בהכנסות ברבעון הראשון

עיקר הגידול בהכנסות נובע מעליה של כ-19% בפעילות במגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות, שהינו מגזר הפעילות המרכזי של הקבוצה ■ בשורה התחתונה דיווחה החברה כי הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-25 מיליון שקל, לעומת כ-34.3 מיליון שקל אשתקד

חברת אלקטרה , בניהולו של איתמר דויטשר, סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם עלייה של כ-14% בהכנסות לכ-685 מיליון שקל, לעומת כ-599.3 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2009. עיקר הגידול בהכנסות נובע מעליה של כ-19% בפעילות במגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות, שהינו מגזר הפעילות המרכזי של הקבוצה.

מדו"חותיה של אלקטרה עולה, כי צבר העבודות של הקבוצה הסתכם בסוף הרבעון הראשון של השנה בכ-3.64 מיליארד שקל, כאשר כמחצית ממנו מיועד לביצוע במהלך שנת 2010. הרווח הגולמי של אלקטרה בע"מ עלה ברבעון הראשון של שנת 2010 לכ-71.8 מיליון שקל, לעומת כ-69.9 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2009. הגידול נובע בעיקר מהפעילות בתחום השירות ואחזקת המתקנים.

הרווח של אלקטרה מפעולות נמשכות, המשקף את רווחי אלקטרה בנטרול פעילות אנרקו שנמכרה לקונצרן ואן-רול השוויצרי, הסתכם ברבעון בכ-20.4 מיליון שקל, לעומת כ-30.8 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2009. בשורה התחתונה דיווחה החברה כי הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-25 מיליון שקל, לעומת כ-34.3 מיליון שקל אשתקד.

הירידה ברווח מפעולות נמשכות וברווח הנקי הינה פועל יוצא של סעיף המימון, שכן בעוד שהשנה רשמה אלקטרה הוצאות מימון נטו שוטפות בהיקף של כ-5 מיליון שקל, הרי שברבעון המקביל אשתקד רשמה החברה הכנסות מימון יוצאות דופן בהיקף של כ-19 מיליון שקל כתוצאה משינויים בשערי חליפין ומרווחים מניירות ערך. בנטרול סעיף המימון, גדל הרווח של אלקטרה לפני מס ברבעון הראשון של השנה לכ-32.7 מיליון שקל, לעומת כ-30.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2009.

איתמר דויטשר, מנכ"ל החברה, אמר כי " ברשותנו צבר הזמנות של כ-3.6 מיליארד שקל, כמחציתו מיועד לביצוע בשנה הקרובה, ואנו צופים לקבל פרויקטים חדשים בתחומי הליבה שלנו, הן הודות לרכישות שביצענו בשנתיים האחרונות ושחיזקו את מיצובה של קבוצת אלקטרה כ"One stop shop" בתחום הקבלנות, הבנייה, השירות והאחזקה, והן הודות לחוסנה הפיננסי של הקבוצה ולמוניטין שלה - המעניקים לה יתרון יחסי בתקופות של אי ודאות במשק".