ועדת המכרזים: גובשו עקרונות להכנסת מפעיל סלולר חדש

כעת ממתינים רק לסיום העבודה המשפטית ■ הוועדה תפרסם את המכרז בעוד חודש-חודשיים ושר התקשורת יצטרך להכריע בגורל פרסום המכרז

משרדי התקשורת והאוצר מתחבטים היום (א') בשאלה אם לפרסם את המכרז להכנסת מפעיל סלולר נוסף מבלי לחכות להסדרת נושא האנטנות והנדידה הפנים ארצית, או לפרסמו ולקוות שמתמודדים ייגשו למכרז בכל זאת. ועדת המכרזים המשותפת למשרדי התקשורת והאוצר סיימה למעשה את גיבוש העקרונות למכרז, וכעת ממתינים רק לסיום העבודה המשפטית. עפ"י הערכות, הוועדה תפרסם את המכרז בעוד חודש-חודשיים, ושר התקשורת משה כחלון יצטרך להכריע בגורל פרסום המכרז.

בשבוע שעבר התכנסה ועדת המכרזים, בראשותו של אסף כהן סמנכ"ל כלכלה במשרד התקשורת, ובה נקבעו ההקלות שיקבל מפעיל חדש. אלה מבוססות על המלצות חברת הייעוץ שלדור, וכוללות סיוע למפעיל החדש במגוון היבטים: הקלות בהשקעות, תדרים ודמי רישיון, וחיוב המפעילים להקצות תשתיות.

במשרדים מעריכים שמפעיל חדש לא ייכנס לשוק אם לא יוסדרו התנאים החיוניים. כבר בקרוב צפוי משרד התקשורת לפרסם שימוע בעניין הנדידה הפנים ארצית - חיוב המפעילים הקיימים למכור למפעיל החדש דקות זמן אוויר בהתאם לצורכיו, וזאת עד שישלים את פריסת הרשת שלו בכל הארץ. הכוונה בכך היא להקל על המפעיל החדש ולהאיץ את כניסתו לשוק.

כפי שפורסם ב"גלובס", חברת הייעוץ NERA, שהמליצה על הפחתת תעריפי הקישוריות בסלולר, התבקשה ע"י משרד התקשורת להמליץ גם על תעריף הנדידה הפנים ארצית. המחיר דומה לתעריף הקישוריות, אך גבוה ממנו במעט. ייתכן שהמפעיל החדש (ככל הנראה מירס, אך גם מפעיל וירטואלי - MVNO) יגיע להבנות עם המפעילים הקיימים לגבי מחירי הנדידה. עם זאת אלה מתנגדים להקלות כלשהן למפעיל החדש ועל כן משרד התקשורת חייב להתערב ולקבוע את המחיר כבר עכשיו.

בנושא האנטנות ומתקני הגישה הקטנים החיוניים להקמת רשת סלולר חדשה, מנסים במשרד התקשורת ובאוצר לשכנע את משרד הפנים ואת ועדת הכלכלה להחריג מפעיל חדש לתקופה של כמה שנים, כך שההחמרה בהקמת אנטנות ומתקני גישה לא תחול עליו.