אני גאה בחברי הכנסת שלי

הצצה לתקציב הקשר עם הבוחר, לרגל האישור שקיבלו לרכוש iPad ו-iPhone לשם כך

בשבוע שעבר התבשרנו על חיזוק משמעותי לדמוקרטיה הישראלית. נבחרינו בכנסת קיבלו הרשאה לרכוש מכשירי אייפד ואייפון מתוך התקציב לשמירה על קשר עם הבוחר.

אתר האינטרנט של הכנסת מלמד שהחל משנת 2001 "חבר הכנסת זכאי לתקציב שנתי בסך 64,911 שקל לכיסוי הוצאות לשם שמירה על קשר עם הציבור..." פירוט ההוצאות המאושרות נמצא "ברשימה שיפרסם חשב הכנסת מעת לעת ..."

כאזרח ישראלי, נמלאתי כמובן גאווה על קידמתם של נבחרינו. כן, רבותיי, מהיום לא רק נשיא ארה"ב הוא אדם חדשני ונאור, שמפליא בשימושי הבלקברי והאינטרנט. כעת, גם 120 הח"כים שלנו הם שליחי הקידמה ויקפידו לשמור איתנו על קשר רציף באמצעות מיטב החידושים. שכן אנחנו, הנתינים, כל-כך חשובים בעיניהם.

אתר הכנסת, בשם השקיפות וחופש המידע, מפרט את הוצאות חברי הכנסת מתקציב זה בשנים החולפות. מתברר שהח"כים השתמשו באמצעים שונים, אבל - לא כולם היו דווקא טכנולוגיים.

שלי שומרת על קשר

ח"כ שלי יחימוביץ', למשל, הוציאה ב-2009 מתקציבה 15,900.77 שקל על שירותי אינטרנט, אבל גם השקיעה 515.77 ש"ח בכיבוד קל ובנוסף 2,146.01 שקל בקניית עיתונים.

אתר האינטרנט של יחימוביץ' הוא דוגמה יפה ליצירת קשר עם הבוחר. הקוראים הקבועים של טור זה יודעים שיחימוביץ' לא זכתה כאן למחמאות, אבל בעניין השימוש הנכון במדיה וקשר דו-צדדי עם הבוחר, אני שמח לפרגן לה.

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, מנסה גם היא לשמור איתנו על קשר. לצורך כך היא רכשה בשנה החולפת ארבעה מחשבים ניידים ב-17,553.10 שקל, מחשב נייח ב-4,537 שקל והיא גם אירחה אותנו בעזרת כיבוד קל, שעלה 249.20 שקל.

גם ללבני יש אתר בלוג אישי חביב, אבל נראה שזה נכתב על-ידי יחצ"נים משועממים. בעמוד הבית מופיע הקישור המתחייב ל"פייסבוק" (זוכרים את המערכון ב"ארץ נהדרת?") ומי שמתעניין, מתבקש למלא את ה"דואר האלקרוני" שלו (הטעות במקור).

עוד במדגם השטחי שלנו: ח"כ ציפי חוטובלי הוציאה 6,384.90 שקל על כיבוד קל, 2,920 שקל על מחשב נייד, ובנוסף גם 20 שקל על דואר. השר גלעד ארדן השקיע 887 שקל בהקמת אתר אינטרנט (שלא הצלחתי למצוא), 273.75 שקל בקניית מודם, וכמובן 1,398.82 שקל בכיבוד קל.

סגן השר יעקב ליצמן לא השקיע בטכנולוגיה כלל וכלל, כיאה למי שנלחם בגאון כנגד הזזת קבריהם העתיקים של עובדי אלילים. ח"כ לשעבר אסתרינה טרטמן השקיעה 200 שקל בתמונות לאתר האינטרנט שלה, ולפי התוצאות - היה שווה כל שקל.

השר בני בגין השקיע אפס שקלים בשמירה על קשר איתנו. השר לשעבר אברהם הירשזון הוציא רק 658 שקל מתקציבו. מעניין מה הוא עושה היום. ואילו ח"כ עמיר פרץ, שיאן ההוצאות, השקיע בקשריו איתנו 66,182.07 שקל, אבל לא קנה אף מחשב ולא הגיש כיבוד קל לאף אחד. מה שכן, הוא שילם על חשמל ב-1,245 שקל, סעיף שלא ראיתי אצל ח"כים אחרים. כנראה שוב מקפחים את הפריפריה.

ולאלה מביניכם, הח"כים, שאינם מרגישים בנוח עם פלאי הטכנולוגיה, האייפד והאייפון, אני מציע בצניעות להרים אלינו, האזרחים הפשוטים, טלפון. אנחנו אפילו מוותרים על הכיבוד. שימרו על קשר, חברים נכבדים. ביי.