הלמן אלדובי: לחסל את ההשקעות בטורקיה ולהחרים אותה

הלמן-אלדובי קורא ל"חרם השקעות" בטורקיה "כל עוד לא תשנה טורקיה את מדיניותה כלפי ישראל"

בית ההשקעות הלמן-אלדובי קורא היום (ב') לבתי ההשקעות בישראל לחסל את השקעותיהם בטורקיה ולהחרים אותה, בתגובה למשבר ביחסי ישראל-טורקיה שהחריף היום עם אירוע ההשתלטות של צה"ל על המשט בעזה.

"ועדת ההשקעות של הלמן-אלדובי קיבלה הבוקר החלטה לחסל את כל השקעות הקבוצה בטורקיה", נמסר מבית ההשקעות. "בימים אלה, השקעות ישראליות בטורקיה עלולות לסכן את כספי העמיתים והחוסכים. בקבוצת הלמן-אלדובי קוראים לשאר בתי ההשקעות להצטרף לחרם ההשקעות על טורקיה ולהפסיק לאלתר את ההשקעות בטורקיה או בחברות טורקיות, כל עוד לא תשנה טורקיה את מדיניותה כלפי ישראל".

מעבר להצהרות, בהלמן-אלדובי לא מציינים בדיוק מה היה היקף ההשקעה שלהם בטורקיה, עליו הודיעו על חיסולו. ההערכה היא כי לבית ההשקעות לא הייתה השקעה מהותית בטורקיה.

"במצב הנוכחי אין כל סיבה שבתי ההשקעות בישראל יסייעו לכלכלה הטורקית", נמסר מהלמן-אלדובי. בבית ההשקעות מכנים את טורקיה "ציר הרשע" ומדגישים את התקרבותה לסוריה ואיראן.

"טורקיה עושה בתקופה האחרונה ככל שביכולתה לפגוע בישראל, בתדמיתה ובכלכלתה, כשהדברים הגיעו לשיאם במשט הנוכחי הנעשה בעידודה המוחלט של ממשלת טורקיה", אמר היו"ר רוני הלמן. "הפגיעה מתוצאותיו העגומות של המשט יכולה להיות קשה לישראל, לכלכלה הישראלית ולשוק ההון המקומי ואין כל סיבה שבתי ההשקעות בארץ יזרימו כספים לשוק ההון הטורקי".