מוטורולה מיילסטון - מהטובים במכשירי האנדרואיד

לסלולרי של מוטורולה יש עיצוב קצת משעמם, אולם הוא מציע איכות בכל הנוגע לתפעול ■ המכשיר לא חף מבעיות - הבטרייה בקושי תספיק ליום עבודה שלם ■ למרות הבאגים המעצבנים, מחירו הנמוך הופך אותו לבחירה טובה

מוטורולה סבלה בשנים האחרונות מירידה במכירות ומקשיים בתוך החברה, אולם לאחר שהחליטה לעבור למערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, השמש התחילה לזרוח עליה. הדגם שלה - Milestone בגרסה האירופאית שלו (באמריקה הוא נקרא דרויד), יצא לאחרונה ברשת סלקום לאחר עיכובים רבים.

מוטורולה מיילסטון
 מוטורולה מיילסטון

חומרה: למיילסטון יש עיצוב קצת משעמם, אולם הוא מציע איכות בכל הנוגע לתפעול שלו. הדגם הזה מגיע עם מסך מגע באיכות מצוינת בגודל 3.7 אינץ'. נוחות העבודה עם המסך הזה, מאפשרת לגלול תפריטים בקלות ולהשתמש במקלדת הווירטואלית ללא מאמץ מיוחד. אם אתם יותר בקטע של מקלדת פיזית, החלקה קלה תפתח לפניכם מקלדת מלאה ונוחה לשימוש. הכפתורים שלה יכולים להיות קצת קטנים לחלק מהמשתמשים, אבל אנחנו מצאנו אותם נוחים לשימוש הפרטי שלנו. כמו כן, למיילסטון יש מעבד במהירות 600 מגה הרץ שמספק את הסחורה למרות, שלא מדובר במעבד הכי חזק היום בשוק.

ממשק: המיילסטון מגיע עם גרסה 2.1 של האנדרואיד (פעם ראשונה בישראל), המציעה מספר שיפורים בממשק וגם אופציה ל-9 עמודי בית (בגלגול לצדדים), כך שתוכלו להציב את כל האפליקציות האהובות אליכם בגישה מהירה. למכשיר יש גם אפשרות להציב ווידג'טים על המסך, כמו: מזג האוויר, שליטה ביכולות התקשורת של המכשיר, מכ"מ של סלקום המספק חיפוש נקודות עניין, נגן מוזיקה וכמובן פייסבוק ו-You Tube.

מוטורולה הכניסו למכשיר יישום בלעדי להם, בשם "Phone Portal", שיאפשר לכם לגשת למאגר התוכן של המכשיר, כמו הודעות SMS ותמונות באמצעות הקשת כתובת אינטרנט שהוא יספק לכם, דרך רשת האינטרנט האלחוטית. היישום הזה בעצם פותר את הצורך לחבר פיזית את המכשיר באמצעות כבל למחשב. הבעיה היחידה, שהפיצ'ר הזה משום מה לא עובד טוב עם דפדפן האינטרנט כרום של גוגל, כאשר מוטורולה ממליצה דווקא על אינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט.

מלבד היכולות האלו, למיילסטון יש מצלמת 5 מגה פיקסל המספקת תוצאות טובות בצילום תמונות ווידיאו באור יום ומגורענות בלילה. כמו כן, יש כאן התקן GPS וחיבור WiFi שזוכר נקודות גלישה ויודע להתחבר אליהן בצורה אוטומטית.

חסרונות: גם המיילסטון לא חף מבעיות, בדומה לטלפונים אחרים. הבטרייה שלו בקושי תספיק לכם ליום עבודה שלם ובמקרים מסוימים תגמר אפילו בשעות אחר הצהריים. בנוסף, בשביל להוציא את כרטיס הזיכרון ולהחליף אותו, תהיו חייבים להוציא את הבטרייה. לא מדובר בפעם הראשונה שמוטורולה משתמשת בהנדסת האנוש הלקויה הזו.

באגים: מאז שבדקנו את המיילסטון בתחילת השנה ועד שסלקום השיקה אותו לאחרונה, עבר על המכשיר משהו לא טוב. הדגם הנוכחי סובל מבאגים מטרידים, שגורמים לאייקונים בעמוד הבית להיעלם, לנגן המוזיקה להתחיל לעבוד ללא שום בקשה מיוחדת ולאתחול של המערכת. זוהי גם הסיבה שבחרנו להוריד את הציון למכשיר מאז שכתבנו עליו לפני מספר חודשים.

בשורה התחתונה, למרות הבאגים המעצבנים, מדובר עדיין באחד ממכשירי האנדרואיד הטובים ביותר שיש בארץ ומחירו הנמוך הופך אותו לבחירה טובה.

מחיר בסלקום: 2,560 שקל (או 75 שקל כפול 36 תשלומים).

ציון: 8.5.