בהשראת הצ'אטרולט: פלטפורמה לשיחות עם זרים בלי לראות אותם

האתר החדש Chatfe מנסה לרכוב על גל ההצלחה והפופולריות של שירות הווידיאו-צ'אט הרנדומלי ■ וגם: סטארט-אפ ישראלי שמציע ספרים דיגיטליים לילדים המוגשים כאפליקציית אייפון ואייפד

1. מתגוננים בחינם

גולשים שלא נוהגים להשתמש בתוכנות אנטי-וירוס המגינות על המחשב מאתרים חשודים, ישמחו לשמוע על השירות URLVoid, שנמצא כעת בגרסת בטא פתוחה. השירות החדש מאפשר למשתמשים להגן על עצמם בחינם, באמצעות פעולה פשוטה למדי: הזנת כתובת אינטרנט בתיבת החיפוש. הפעולה מאפשרת לגולש לגלות האם מדובר באתר בטוח או לא. כל הלינקים שהזינו הגולשים מופיעים ברשימה נפרדת באתר הבית של השירות, ולידם הקביעה האם מדובר באתר בטוח או זדוני.

2. מדברים עם זרים

הפופולריות של שירות הווידיאו-צ'אט הרנדומלי צ'אטרולט מושכת אחרים, שרוצים לרכוב על גל ההצלחה. האתר החדש Chatfe מספק פלטפורמה קולית, המאפשרת לגולשים לשוחח עם זרים על נושאים משותפים בלי לראות אותם בפועל. על מנת ליהנות מהשירות יש להירשם לאתר ולהזין את מספר הסלולר שלכם, לבחור נושא או תחום עניין שעליו אתם מעוניינים לדבר, ולקבוע את זמן השיחה המיועד. לאחר שהמערכת מוצאת התאמה בין שני משתמשים, היא מחברת ביניהם. באתר מבטיחים כי הפרטים האישיים של המשתמשים מאובטחים היטב.

3. לומדים לספור באייפון

הסטארט-אפ הישראלי Touchoo מציע ספרים דיגיטליים לילדים המוגשים כאפליקציית אייפון ואייפד, ומתבססים על היכולות האינטראקטיביות שטמונות בפלטפורמות הללו ועל מסכי המגע שלהן. כך, לדוגמה, אפליקציית Little Boy פונה לילדים בגילאי 1-3, במטרה לסייע להם ללמוד יכולות בסיסיות כגון לספור, לזהות איברי גוף ולשפר את אוצר המילים שלהם. באתר מציינים כי כל האפליקציות עוצבו בהדרכת פסיכולוגים מומחים בתחום.

4. מודדים באזז

אתרים שמשתמשים בשירותי אנליטיקס שונים, כמו גוגל אנליטיקס, יגלו עניין בשירות PostRank, שהשיק השבוע פיצ'ר חדש המאפשר למדוד פעילות אינטראקטיבית של גולשים סביב תוכן. השירות מאפשר לצפות בכל הציוצים, הודעות הגוגל באזז, הלינקים ששותפו בפייסבוק והתגובות שהועלו בצמוד לתוכן מסוים, וכל זאת בזרם הודעות אחד שעושה אגרגציה ממספר אתרים. כך, יצרני התוכן יכולים לעקוב אחר האינטראקציה בין הגולשים, ולהבין אילו פלטפורמות מייצרות שיחה משמעותית יותר סביב התוכן שלהם. השירות מוצע בחינם לתקופת ניסיון של 30 יום.

5. חידושים בסקייפ

גרסה חדשה לסקייפ עבור אייפון, אייפד ואייפוד: חברת השיחות על-גבי האינטרנט (VoIP) הוסיפה פיצ'ר חדש, המאפשר למשתמשים לנהל שיחות חינמיות על-גבי האינטרנט הסלולרי. בגרסה הקודמת היה ניתן לבצע שיחות רק על בסיס רשת אלחוטית (Wi-Fi). אפשרות זו תינתן בחינם בארה"ב רק עד סוף השנה, ולאחר מכן מפעילות הסלולר יחלו לגבות תשלום על השירות, וייתכן שגם בישראל. הגרסה החדשה כוללת עיצוב חדש ואפשרות לבצע שיחות ישירות מתוך תפריט אנשי הקשר.