גבי פישמן מועמד לתפקיד מזכיר הוועדה המוניטרית בב"י

גבי פישמן שימש ראש המטה של הנגידים יעקב פרנקל, דוד קליין וסטנלי פישר

גבי פישמן הוא המועמד המוביל להתמנות למזכיר הוועדה המוניטארית והמועצה המנהלית, שני הגופים החדשים שהוקמו מכוח חוק בנק ישראל החדש - כך נודע ל"גלובס".

פישמן שימש ראש מטה לשלושה נגידים - יעקב פרנקל, דוד קליין והנגיד הנוכחי סטנלי פישר - והיווה נדבך חשוב בכל תהליך של קבלת החלטה מהותית של אותם נגידים. כמו כן השתתף פישמן בפורום המצומצם של הוועדה המוניטארית, אשר מחליטה מדי חודש על גובה הריבית.

אף על פי שפישמן ביקש להפסיק את תפקידו כיועץ האישי של פישר במחצית 2008, הוא נשאר ביחסים טובים עמו. פישמן נחשב גם אחד ממקדמי חוק בנק ישראל החדש, ולכן טבעי שירצה לעמוד בראש הגופים המהווים את החידוש המרכזי בחוק.

על פי המכרז שפורסם לאיתור המזכיר אשר נחשף ב"גלובס" בשבוע שעבר, "המזכירות תשמש כגוף המקשר בין הנגיד והבנק לבין הוועדה המוניטארית והמועצה המינהלית, ותהיה אחראית לארגון אדמיניסטרטיבי של עבודתן".

תפקיד המזכיר צפוי להפוך תפקיד מרכזי ובעל השפעה רבה בתוך בנק ישראל, לאור הסמכויות הנלוות לתפקיד: שליטה על כל מה שנעשה בוועדה המוניטארית, האחראית על ניהול המדיניות המוניטארית של הבנק; והמועצה המינהלית, האחראית על ניהול הבנק וגם תיאום וקישור מול הוועדה לאיתור מועמדים לוועדה ולמועצה, מזכירות הממשלה, ועדת הכספים, משרד רה"מ ומשרד האוצר. מבנק ישראל נמסר בתגובה: "המכרז לבחירת המזכיר/ה עודנו מתנהל, ובנק ישראל מנוע מלהתייחס למכרז עד שיסתיים ההליך. אז יפורסם שם הזוכה בתפקיד".