כחלון: "הצרכן בשוק הסלולר צריך לשלם רק על מה שצרך"

שר התקשורת בכנס המי"ל: "יש בעיה בשוק התקשורת, והעיניים של הצרכנים מופנות גם אלינו, אל מי שמייצג אותם, וגם אל התקשורת - שיכולה לתת מענה למצוקות ולהציב את הנושאים על סדר היום"

שר התקשורת, משה כחלון, דיבר הבוקר (ג') בכינוס השנתי של ענף התקשורת בישראל - המי"ל. כחלון התייחס, בין השאר, לשימוע של חברות הסלולר בעניין הפחתת הקישוריות.

"חשוב לי להדגיש פה", אמר כחלון, "שאנחנו לא באים להעניש את החברות אלא להגביר את התחרות ואת רווחת הצרכן. אני רוצה לנצל את הבמה הזאת ולומר שההחלטה על מחיר הקישוריות תתקבל רק לאחר שמיעת טענות החברות, אך כולם צריכים להבין שמדובר בהחלטה אסטרטגית, ושהשימוע הוא חלק בלתי נפרד משורה ארוכה של מהלכים שביצע המשרד בתקופה האחרונה כדי לקדם את התחרות בשוק הסלולר.

"חשוב לציין כי חברות הסלולר הן חברות מתקדמות ומובילות שמשרתות למעלה מ-9 מליון מנויים, הן נותנות שירות טוב, מעסיקות עובדים ותורמות כ-3 אחוז מהתל"ג של המדינה. לכן, כרגולטור עלינו לפעול בחוכמה כדי לפתור את כשלי השוק הקיימים, אך מבלי לפגוע במקומות בהם אין צורך.

"יש בעיה בשוק התקשורת, והעיניים של הצרכנים מופנות גם אלינו, אל מי שמייצג אותם, וגם אל התקשורת - שיכולה לתת מענה למצוקות ולהציב את הנושאים על סדר היום. כל פרשנות שאנחנו נגד מישהו היא מופרכת. לדעתי גם חברות התקשורת מבינות שמשהו צריך לקרות, הצרכן צריך לשלם רק על מה שצרך, והחברות צריכות לגבות תשלום רק על מה שהצרכן צרך.

"הכוונה היא לאזן ולא לרסק את החברות ושהצרכן ישלם מה שהוא צריך לשלם. כל אחד ישלם את מה שצריך לשלם, והחברה תגבה את מה שצריך. כל ניסיון להפוך את זה למלחמה אישית זה אולי טוב טקטית ולצורך הבג"צים".

בנוגע לרשות התקשורת אמר כחלון: "אנחנו מקימים רשות תקשורת לא בגלל שמשרד התקשורת איננו משרד טוב. להיפך, המשרד מקדם מספר רב של תהליכים בעת ובעונה אחת. יושבים בו אנשים מצוינים וחדורי תחושת שליחות. לצערי, מצבת כוח-האדם מגוחכת לעומת כמות המשימות וגובה התקציב. מעבר לבעיות אלה ישנה בעיה אמיתית והיא התחלופה של השרים בתחום שדורש אופק ארוך-טווח. בעשור האחרון התחלפו 8 שרי תקשורת.

"הנושאים הללו אמורים להיפתר עם הקמתה של רשות תקשורת שתקבל כלי אכיפה, כוח-אדם ותקציב נאות. הרשות הזאת תגבש מדיניות בראייה ארוכת-טווח, אותה יובילו אנשי מקצוע שיפעלו ללא פניות כאלה ואחרות. אני רוצה לבשר שתזכיר החוק בעניין הקמת הרשות הופץ השבוע לאגפים השונים במשרד התקשורת לצורך מתן התייחסות, ובימים הקרובים תזכיר החקיקה יופץ למשרדי הממשלה השונים".