טלגל עורכת ניסוי למדידת שידור התלת-מימד ב"הישרדות"

‎‎כפי שפורסם ב"גלובס", קיים חשש כי מערכת מדידת הרייטינג בישראל לא תוכל לבצע את המדידה במשדרי תלת-מימד ■ ‎‎הוועדה למדרוג וטלגל העלו אפיק מיוחד המשדר באופן מחזורי את 10 הדקות מהפרק שבהן מדובר ‏

‎‎הוועדה למדרוג וחברת טלגל החלו בניסוי מיוחד שנועד לבדוק האם יהיה ניתן למדוד את נתוני הרייטינג של פרק הפתיחה של "הישרדות".

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", מערכת מדידת הרייטינג הנהוגה בישראל לא התמודדה מעולם עם שידור בשיטת תלת-מימד, וקיים חשש סביר כי היא אינה מסוגלת לעשות זאת. הדבר עשוי להשפיע לרעה על פרק הבכורה של העונה הרביעית של תוכנית הריאליטי, ש-10 הדקות הראשונות שלה ישודרו בתלת-מימד.

בחברת טלגל הועלה אפיק מיוחד, באמצעות חברת ‏‏yes‏, המשדר באופן מחזורי את קטע התלת-מימד של "הישרדות". אפיק זה מצוי רק במשרדי חברת המדידה, והוא נמדד ללא הרף על-ידי אנשיה, כדי לראות אם המערכת אכן תוכל להיות מושפעת באופן כזה או אחר משיטת המדידה. בימים הקרובים אמורה להתקבל ההחלטה.

בתוך כך הודיעה הוועדה למדרוג לערוץ 10 כי לא תנהיג סקר טלפוני במקביל למדידת הרייטינג. על-פי מכתב ששלחה מנכ"לית הוועדה למדרוג, ד"ר יפעת בן-חי-שגב לערוץ 10, שיטת המדידה הזו לא תאפשר לספק נתוני אמת.

לאור התפתחות זו נערכים בערוץ 10 להנהיג בעצמם סקרים טלפוניים שייערכו בזמן ואחרי שידור הפרק ב-6 ביוני.

‏על-פי הערכות, יותר מ-400 אלף משקפי תלת-מימד נמכרו עד כה בחנויות רשת שופרסל, אולם 580 משפחות פאנל הפיפל מיטר הן היחידות שקובעות את נתוני הצפייה והרגליהם, והן שמשפיעות על עלות הפרסום בתוכניות השונות. ‏‎‎‏