רגע לפני המונדיאל: "גלובס" משווה בין 5 כורסאות טלוויזיה מפנקות

באיזו כורסה יהיה הכי נוח לשבת כשמסי וחבריו יתרוצצו על המגרש? מהשוואת "גלובס" עולה כי כורסת העיסוי של אמריקן קומפורט נוחה מזו של ד"ר גב - אך בין הכורסאות ללא העיסוי ד"ר גב והולנדיה מוצלחות יותר

לא רק יצרני המסכים והפיצוחים, גם יצרני הכורסאות מתרווחים בכיסאותיהם בימים אלה. שוק כורסאות הטלוויזיה, המגלגל בישראל כ-180 מיליון שקל מדי שנה, חווה בשבועות שלפני המונדיאל צמיחה של כ-30% - כך לפחות מדווחות החברות המשווקות כורסאות טלוויזיה.

מסקר שערכה באחרונה אמריקן קומפורט באמצעות חברת ''מידע שיווקי'', עולה כי כ-30% מבעלי כורסאות הטלוויזיה יושבים בכורסה כשעתיים ביום, וכ-10% יושבים בהן בין 3-4 שעות ביום.

מבין בני הבית, האב, ראש המשפחה, הוא המשתמש הראשי בכורסת הטלוויזיה (37%), האם 14.4%, ואילו 40% ציינו כי הכורסה לא מארחת נציג קבוע מבין בני הבית.

כורסאות הטלוויזיה מתחלקות ל-3 סוגים עיקריים:

* כורסאות עממיות נטולות מנגנון עיסוי: עשויות מילוי פשוט דוגמת ספוג, ללא תמיכה אורטופדית כזו או אחרת, ומרופדות בריפוד בסיסי. מחיר: 700-2,000 שקל.

* כורסאות יוקרתיות נטולות מנגנון עיסוי: בעלות מבנה אנטומי אורטופדי, עשויות ממילוי איכותי דוגמת טמפור ומרופדות במגוון ריפודים איכותיים. מחיר: מ-4,000 שקל.

* כורסאות עיסוי יוקרתיות: בעלות מנגנוני עיסוי משוכללים, לפעמים ממוחשבים, המאפשרים תוכניות עיסוי מגוונות לאורך כל הגוף (כולל הרגליים), בהתאם לרצונו של היושב. בין סוגי העיסוי ניתן למצוא שיאצו, לחיצות, רעידות ואפילו מתיחות. חלק מהדגמים כוללים גם אופציות בידור כמו מסך DVD או נגן MP3. מחיר: 20,000-10,000 שקל.

בעוד שהכורסאות הפשוטות נראות ככורסת טלוויזיה לכל דבר ועניין, כשמדובר בכורסאות הפרימיום עסקינן ביצורים מזן אחר. מפאת שכלולן ומגוון המנגנונים המותקנים בהן הן נוטות להיות מגושמות, ועל-פי הנסיינים חלקן אף לא נוחות לישיבה כשאינן מתפקדות ככורסאות עיסוי.

"גלובס" ביקש מ-3 החברות המובילות בשוק כורסאות הטלוויזיה - אמריקן קומפורט מבית עמינח, ד"ר גב והולנדיה - להעביר לבדיקת נסיינים את הדגמים המובילים.

ד"ר גב ואמריקן קומפורט העבירו כל אחת שתי כורסאות: כורסת טלוויזיה נטולת מנגנון עיסוי וכורסת עיסוי. הולנדיה העבירה את הדגם הבולט שלה נטול מנגנון העיסוי.

אחרי מספר שבועות שבהם התנסו בכורסאות נסיינים רבים, שכללו בני-נוער, חיילים, מבוגרים וקשישים, היתה תמימות דעים: מבין שתי כורסאות העיסוי זו של אמריקן קומפורט מעט מוצלחת יותר מבחינת אפשרויות העיסוי ומגוון הפונקציות.

מבין הכורסאות נטולות מנגנון העיסוי הכורסאות של ד"ר גב והולנדיה נוחות שתיהן, וזכו לציון זהה. דווקא כאן היתה הכורסה של אמריקן קומפורט מעט פחות נוחה.

כורסאות עיסוי

אמריקן קומפורט - דגם פנטזי פלוס: נוחה, מגוונת ורועשת

אמריקן קומפורט, פנטזי פלוס
 אמריקן קומפורט, פנטזי פלוס

* מה בתפריט? כורסת עיסוי המופעלת באמצעות מסך מגע הכולל מערכת בידור אישית לצפייה בסרטים, נגן מוזיקה MP3 המסונכרן עם קצב המסאז', יומן פגישות אישי, קבצי תמונות ומערכת זכרונות.

לכורסה הדום רגליים מתכוונן באופן אוטומטי להתאמה מושלמת, מערכת חימום, תוכניות עיסוי אוטומטיות ומערכת של למעלה מ-50 כיסי אוויר באזור המושב, הידיים, הרגליים וכפות הרגליים.

בנוסף ניתן להפעיל את כל פונקציות הכורסה גם משלט רחוק הצמוד לכורסה.

הכורסה מאפשרת עיסוי לכל אזור הגב כולל השכמות, תוך בחירה בין כמה שיטות עיסוי: לישה, טפיחה, לישה וטפיחה, הקשות, שיאצו ורטט.

יש אפשרות שכיבה עד כמעט 180 מעלות, והתאמה אוטומטית של אורך הדום הרגליים לאורך הגוף במצב שכיבה. כל אלה מלווים בדברי הסבר באנגלית במבטא סיני, הניתנים להשתקה.

* דבר הנסיינים: הנסיינים התמכרו למגוון אפשרויות העיסוי, אולם חלקם, בייחוד אלה הנוטים לסבול מכאבי גב, טענו כי העיסוי - המתחיל מיד עם הפעלת הכורסה - אגרסיבי, ועליהם להתארגן מיידית לבחירת העיסוי המתאים להם בטרם יינזק גבם.

הנסיינים אהבו את האפשרות לעיסוי הידיים ודווחו כי מדובר בתכונה ייחודית, אולם כמעט כולם (ובייחוד הצעירים שבחבורה) טענו כי ברירת המחדל של כריות האוויר לעיסוי הרגליים "יונקת" את הרגל כמעט עד כדי כאב, וכי רק אחרי שכוונו באופן ידני את עוצמת הלחץ של כריות האוויר יכלו ליהנות מפונקציה זו.

הנסיינים הצעירים נהנו גם לצפות בסדרות הטלוויזיה שהורידו מהמחשב באמצעות המסך בעת הרגיעה בעיסוי. כל הנסיינים העירו כי הרעש בעת העיסוי חזק עד כדי כך שלעיתים הפריע את מנוחתם של השוהים האחרים בחדר.

* האם נוח לישיבה גם ככורסה ללא עיסוי? לא היתה תמימות דעים. חלק מהנסיינים חשו שגלגלות העיסוי מפריעות להם.

* האם יפה כרהיט? עיצוב מעט מגושם. צדי הכורסה אטומים ומתכתיים.

* נקודות תורפה: התחלת עיסוי אגרסיבית, עיסוי חזק בכריות האוויר ברגליים, הרעש שמשמיעה הכורסה בעת העיסוי מפריע ליתר הנוכחים בסלון.

* בשורה התחתונה: מוצלחת, אך הציון ירד בעיקר עקב הערות הנסיינים לגבי הרעש החזק יחסית שמשמיעה הכורסה בעת העיסוי.

ד"ר גב - דגם HT 745: עיסוי גם לרגליים

ד
 ד

* דבר הנסיינים: הנסיינים שהתנסו בכורסה, מתוצרת HUMEN TOUCH, היו תמימי דעים כי היא עומדת בהבטחות ומספקת עיסוי נעים ומשחרר ברמות עוצמה שונות. הנשים חשו שגם העיסוי החלש והעדין ביותר עדיין אגרסיבי מדי עבורן. עוד קבעו הנסיינים כי האפשרות לשלוט ברמות העוצמה של העיסוי באמצעות המזרן וכרית הריכוך בהחלט משפרת את מעמדה של הכורסה הזו לעומת האחרות. חלקם ציינו כי ה-stretching אגרסיבי למדי ולא מתאים לכל משתמש. לעומת זאת, את עיסוי הרגליים חיבבו כולם ללא יוצא מהכלל.

* האם נוח לישיבה גם ככורסה ללא עיסוי? לדעת הנסיינים, הכורסה נוחה למדי לישיבה רגילה. חלק מהנסיינים אף ציינו לטובה את העובדה שהיא מגיעה למצב מאוזן כמעט לגמרי, וסיפרו שנרדמו עליה "כמו תינוקות".

* האם יפה כרהיט? בין שתי כורסאות העיסוי הסכימו הנסיינים כי הכורסה המשווקת על-ידי ד"ר גב עדינה יותר.

* נקודות תורפה: חלק מהנסיינים טענו כי העובדה שהדום הרגליים אינו ארוך מספיק וגורם לכך שהקרסול וכף-הרגל "מרחפים" מפריעה מעט לנינוחות הכללית, אולם מאידך הנסיינים ה"ארוכים" יותר טענו כי דווקא עובדה זו עזרה להם למקם את גופם ביתר נוחות בכורסה.

* בשורה התחתונה: נוחה, אך הציון ירד בגלל שקלול הקולות הנשיים שטענו כי העיסוי אגרסיבי מדי.

כורסאות ללא עיסוי

הולנדיה: מרווחת ומעוצבת

הולנדיה
 הולנדיה

* מה בתפריט? כורסת טלוויזיה עם מנגנון מכני תוצרת גרמניה עם תקן heavy duty המתאים למשקלים כבדים ולרוחב גדול. בעלת מושב המגיע בשני רחבים שונים (55 ס"מ ו-63 ס"מ) בהתאמה לגודל הגוף.

הכורסה מרופדת בחומר הטמפור שהינו חומר גמיש וסופג לחצים המתאים את עצמו למבנה הגוף של היושב עליה למשך שעות רבות.

מגיעה בריפודי בד וסקאי דמוי עור.

* דבר הנסיינים: הנסיינים, שהעדיפו את הכורסה הזו על פני הדגמים האחרים שנבדקו, דיווחו כי מדובר בכורסת טלוויזיה נוחה ביותר המתאימה עצמה לצורת הגוף ומגיעה כמעט עד למצב שכיבה.

הכורסה נפתחת באמצעות הפעלת משקל הגוף, ללא ידית.

הנסיינים, שהשתרעו על הדגם הרחב מבין השניים, העירו רק שזה מתאים בעיקר לאנשים בעל מבנה גוף גדול, ואילו כאלה בעלי מבנה גוף ממוצע לא מרגישים בדגם זה את תחושת ה"חיבוק" המורגשת בדרך-כלל בישיבה בכורסאות טלוויזיה.

* האם יפה כרהיט? מבין 3 הכורסאות נטולות מנגנון העיסוי שנדגמו היתה זו של הולנדיה המעוצבת ביותר.

* בשורה התחתונה: נוחה ביותר, בעיקר לבעלי מבנה גוף גדול.

ד"ר גב - דגם פינקל מבית LA-Z-BOY: נוחה במגוון מצבים

ד
 ד

* מה בתפריט? כורסת טלוויזיה עם שני מנגנונים נפרדים - אחד לגב ואחד למושב. קיים מנגנון מתנדנד המאפשר הטיית המושב ל-18 זוויות שונות, תמיכה בגב התחתון. להדום הרגליים יש 3 מצבים. אפשר להישען לאחור ללא פתיחת הדום. ריפוד עור איכותי במגוון צבעים.

* דבר הנסיינים: הנסיינים ציינו כי הישיבה בכורסה נוחה מאוד, וכי מגוון התנוחות שהיא מציעה מאפשר לכל אחד למצוא את זווית הישיבה המתאימה והנוחה לו. עוד ציינו הניסיינים כי הכורסה מעניקה תמיכה מצוינת לגב, ובמיוחד לגב התחתון. הנסיינים פחות אהבו את אפשרות הנדנוד של הכורסה והעדיפו להשתמש בה במצב פתוח.

בנוסף ציינו הנסיינים כי ניתן לראות שמדובר במוצר איכותי שיישמר במצבו לאורך שנים ולא יתבלה במהירות.

* האם יפה כרהיט? עיצוב הכורסה כבד ומיושן.

* בשורה התחתונה: כורסה נוחה לישיבה ממושכת, והשליטה במגוון מצבים מהווה יתרון.

אמריקן קומפורט - דגם יוקון: שקטה ולא עדינה

אמריקן קומפורט, דגם יוקון
 אמריקן קומפורט, דגם יוקון

* מה בתפריט? כורסת עור (ניתן להזמין גם בבד) גדולה במימדיה, בעל מראה קלאסי הכוללת שתי ידיות אחת המיועדת להטיית הגב לאחור והשנייה לשינוי קשיות התמיכה בגב התחתון.

בעלת שני סוגי קפיצים VISCOJEL - פולימר ויסקו אלסטי הרגיש לטמפרטורת הגוף, מפזר עומסים ומסתגל לתנועות הגוף.

קיים מנגנון המאפשר את השכבת הכורסה והרמת ההדום בשקט מוחלט. המילוי עשוי מפוליאוריתן יצוק המעניק התאמה אישית ותמיכה בכל תנוחה.

* דבר הנסיניים: הנסיינים ציינו כי הישיבה נוחה למדי והטיית המושב סבירה, אולם חלק מהנסיינים טענו כי תפעול הידית קשה וכי ההדום עולה מעט באגרסיביות ללא תחנות ביניים.

* האם יפה כרהיט? הכורסה לא נופלת על הקטגוריה "מעוצבת", ומתאימה מבחינה עיצובית רק למי רק למי שמחפש כורסת טלוויזיה בסגנון רטרו.

* בשורה התחתונה: כורסה פונקציונלית הנוחה גם בישיבה ממושכת, אך אין בה מספיק אפשרויות ומצבים.