חוק בנק ישראל החדש נכנס לתוקף, ועדה ומועצה עדיין אין

הסיבה: היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, עדיין לא מינה יו''ר לוועדת איתור חברים לאותם גופים

חוק בנק ישראל החדש נכנס לתוקף היום (ג'), ואולם המועצה המינהלית והוועדה המוניטרית עדיין לא קמו. הסיבה: היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, עדיין לא מינה יו''ר לוועדת איתור חברים לאותם גופים. כך נודע ל"גלובס".

נזכיר כי החידוש העיקרי בחוק החדש הוא הקמת שני הגופים הללו, כאשר המועצה המינהלית תתפקד כדירקטוריון בנק ישראל ותפקח על ניהול הבנק, והוועדה המוניטרית אחראית על גיבוש המדיניות המוניטרית בבנק.

חוק בנק ישראל אושר בכנסת באמצע מארס, ובבנק ישראל ממתינים להחלטת וינשטיין על מנת להתחיל את תהליך ישומו. חשוב לציין כי ללא המינוי אין אפשרות להתחיל את תהליך האיתור והמינוי. אחרי מינוי היו''ר, עליו למנות חברים באותה ועדה, אשר בסוף התהליך ימנו את החברים בגופים, כך שכל ההליך צפוי לקחת זמן רב. מחברי החוק התכוננו למצב זה: "לא הוקמה ועדה או לא הוקמה מועצה, יהיו הסמכויות שהוקנו... בידי הנגיד, עד להקמתה". הנגיד פישר הדגיש לא פעם שיישום החוק החדש, לרבות הקמת שני הגופים החדשים הללו, הוא אחד היעדים המרכזיים בקדנציה השנייה שלו. לפני שבוע פנה "גלובס" למשרד המשפטים והתריע בפניו כי החוק צפוי להיכנס לתוקף ועוד אין אפילו יו''ר ועדת מינוי. ממשרד המשפטים נמסר: "הליך המינוי כבר החל, ואנו מקווים שיסתיים בקרוב".