"מי שמתעסק בתיירות לטורקיה הולך עם הראש באדמה"

סוכן נסיעות: "המחירים נשארו בדיוק כפי שהיו לפני תקרית המשט, ואנחנו מנסים אפילו להוזיל אותם לטובת מאוכזבי טורקיה" ■ ומי מרוויח מהמצב? מוכרי חבילות ליוון, קפריסין, קרואטיה ומדינות אגן הים התיכון

אחרי הפעולה לעצירת המשט לעזה מדווחים סוכני הנסיעות וספקי התיירות על עצירה כוללת של התיירות מישראל לטורקיה. הזמנות עתידיות נעצרו כליל, הזמנות קיימות בוטלו, והחברות הודיעו על ביטול הטיסות המתוכננות ועל השבת הכספים או המרת החופשה לחופשה ביעדים אחרים בתשלום ההפרש בלבד למי שיהיה מעוניין בכך.

מי שמרוויח מהמצב הם ספקי חבילות הנופש לאתרים באגן הים התיכון. לדברי דוד מחלב, המשנה למנכ"ל ארקיע, עקב המצב הוחלט בארקיע להקדים קמפיין שיווקי ליעדים באגן הים התיכון, שתוכנן לצאת בעוד כמה ימים, והוא יעלה לאוויר כבר משעות הבוקר.

"הולכים עם הראש באדמה"

לדברי יורם מוטעי, מנכ"ל חברת קשרי תעופה, מסיטונאיות התיירות הגדולות לטורקיה, ה"מזל" הוא שטורקיה ידועה כיעד להזמנות ברגע האחרון, ולכן נכון לאתמול היו במערכות החברה רק כמה מאות בודדות של הזמנות לשבועות הקרובים, כך שניתן היה לבטל בלי שייגרם נזק משמעותי לצרכנים.

החברה ביטלה בינתיים את הטיסות המתוכננות לשבועיים הקרובים, ואם לא יהיה שינוי במצב - מתכוונים בחברה לבטל גם את הטיסות לטווח זמן רחוק יותר.

גורם בכיר בענף אמר הבוקר ל"גלובס" כי התאריך שבו אירעה התקרית אירוני: 1 ביוני הוא תאריך היעד בכל שנה בתעשיית התיירות. "כולם בונים את עצמם ומתכווננים לתאריך הזה, שמייצג עבורנו את תחילת ההזמנות לקיץ ואת הצפי לרבעון הבוער, והיום, כל מי שמתעסק בתיירות לטורקיה והתבסס עליה הולך עם הראש באדמה".

לדברי רונן קרסו, סמנכ"ל השיווק של איסתא, התיירות הישראלית לטורקיה היא אחוז וחצי מכלל התיירות שמגיעה לטורקיה, ובמלונות מסוימים היו הישראלים 30%-40% מכלל האורחים.

נוסעים ליעדים חלופיים

"במקביל לירידה בביקוש לחבילות בטורקיה, רושמים הסיטונאים והספקים של תיירות ליעדים חלופיים לטורקיה באגן הים התיכון עלייה מרשימה בביקושים. המחירים נשארו בדיוק כפי שהיו לפני התקרית, ואנחנו מנסים אפילו להוזיל אותם לטובת מאוכזבי טורקיה".

22
 22