טקלוג - יומנו של איש היי-טק: בהיי-טק תעשה לך מלחמה

אני עדיין מופתע ונרעש מהמאורעות בלב ים ומנסה להבין מה בדיוק קרה ■ נראה שזו רק ההתחלה של מערכה חדשה ■ בניתוח ראשוני נראה ששוב היינו צודקים אבל מה-זה-לא חכמים

ועכשיו, כשהכל מאחורינו, נראה שזו רק ההתחלה של מערכה חדשה שבעצם היא-היא המערכה האמיתית. נושא ההסברה ויחסי הציבור הישראליים נטחנו כבר עד דק ובשורה התחתונה כולנו מסכימים כי בתחום הזה אנחנו פשוט לא ממש מוצלחים. סוג של נכות שכזו, איזשהו רכיב גנטי שחסר ובגללו התפקוד שלנו בתחום פשוט פגום.

טוב נו, קשה שלא להיכשל כשאתה פונה לציבור הישראלי, במקום לדעת הקהל העולמית, ועוד יותר קשה להסביר פיאסקו שכזה, שבו כאמור היינו צודקים במיוחד, אבל את צדקתנו נאלצנו להוכיח בשיטות מטופשות למדי וחסרות סיכוי מראש להסבירן. ניתן מילה אחת טובה לחיילים הנפלאים, שעמדו במשימה שהוטלה עליהם, ושאותם אשאיר מחוץ לדיון פה.

אז למה אנחנו נכשלים סדרתיים בכל הקשור להסברה? בשביל לענות על השאלה, צריך קודם להבין את כללי המשחק שבמרכזם נכון להיום נמצא הכפר הגלובלי שלנו ועולמות המדיה שסביבו. כלי המלחמה החדשים של היום, רובם ככולם הם כלים של מדיה דיגיטלית. תתי מקלע משוכללים מבית טוויטר, תותחי וידיאו מתוחכמים של יוטיוב, מפציצים מהדור ה-5, בעלי יכולות תמרון מדהימות מבית פייסבוק ותחמושת אולטרא-מודרנית בדמות בלוגים ברשת.

כלי המשחית הללו החליפו את הרוגטקות והחרבות, או במלים אחרות - את מסיבות העיתונאים המיוזעות של שרינו, את הנאומים המאולתרים של נבחרינו, את ההודעות לעיתונות שאף אחד לא קורא, ואת אתרי ההסברה הישראלים, שהטראפיק בהם מזכיר את תנועת המכוניות בבני ברק ביום כיפור.

והמסקנה - אם אין לך את כלי המלחמה המודרניים, אל תצא להילחם. אבל אנחנו פה לא בשביל לקטר. את זה אנחנו עושים בכל ימות השנה. אנחנו פה כדי להציע פתרונות. אז ככה. אנחנו מחפשים אנשים רהוטים, אנגלית מצוינת, יכולת הצגת חומרים משובחת, מישהו שמצויד בכל כלי הנשק הנפלאים שהזכרתי, כזה שיכול לקחת את כל הטכנולוגיות הנפלאות שקיימות בסטארט-אפים הישראליים וליישמן.

ממש ביום ב', בזמן שחיפשתי בנרות קטעי וידיאו רלוונטיים על האירוע, נתקלתי בשידורים ישירים של חברת LiveU. את החברה הזו אני מכיר לא מהיום. היא פיתחה מכשיר שמאפשר לכל אדם לשדר וידיאו מכל מקום באיכות מעולה, על-גבי תשתיות אלחוטיות קיימות.

תנו לי רק לשבוע את סמנכ"ל הפיתוח של LiveU, שיוביל ועוד קצינים בשדרת הפיקוד - אנשי פיתוח עסקי, מכירות, שיווק, ומו"פ מאוסף הסטארט-אפים שלנו, שעוסקים במדיות חדשות ואינטרנט. תנו לי מאחוריהם צבא של אנשי פיתוח מעולים, שאוכלים את האתר המפגר של ה-NTV הטורקית בלי מלח, ועכשיו בואו ונלחם כמו שצריך.

הקרבות יהיו קשים וממושכים, אבל אני משוכנע שכאן, בסוף היום - תגבר העוצמה הבלתי מעורערת שלנו בתחום זה על אויבינו. על-מנת להילחם בזאבים בתחפושות של כבשים, צריך להיות חכמים, זריזים, ומיומנים כמו שאנחנו.

ובזמן שנתפוס איזה גנרל טורקי חובב-ציון ונסביר לו מה זה "מולטיקאסט", נתגנב מאחורי הקווים ונפציץ את מעוזי האויב ב-100 מגה-בייט לשנייה של אמת צרופה, עם קווים מאובטחים, יתירות משולשת והרבה הרבה רצון טוב.

הכותב הוא יזם ומנהל בתעשיית ההיי-טק