רו"ח דורון קופמן נבחר לנשיא לשכת רואי החשבון

זאת לאחר פטירתו של הנשיא הקודם, רו"ח יגאל גוזמן ז"ל, לפני כחודש ■ קופמן הוא מקורבו של יו"ר האופוזיציה בלשכה, עופר מנירב ■ רואי חשבון מ-5 המשרדים הגדולים שוקלים לעזוב את הלשכה בעקבות המינוי

רו"ח דורון קופמן נבחר לנשיא לשכת רואי החשבון על-ידי הוועד המרכזי של הלשכה. בחירתו של קופמן התאפשרה לאחר שנבחר ברוב קולות כסגן נשיא על-ידי הוועד מוקדם יותר, על-פי המתחייב מתקנון הלשכה.

יצויין כי פטירתו בטרם עת של הנשיא רו"ח יגאל גוזמן ז"ל לפני כחודש, והעובדה שלא כיהנו סגני נשיא במהלך כהונתו, חייבה את הוועד המרכזי לבחור באחד מחבריו כסגן נשיא ומיד אחרי כן למנותו כנשיא.

קופמן (51) כיהן כסגן נשיא הלשכה בשנים 2006-2009 ועמד בראש מרחב תל-אביב של הלשכה במשך כ-10 שנים. כמו כן, קופמן נחשב למקורבו של יו"ר האופוזיציה בלשכה, רו"ח עופר מנירב.

במשרדי רואי החשבון הגדולים הורגש בימים האחרונים חוסר נחת מבחירתו הצפויה של קופמן, ונודע כי חלק מרואי החשבון במשרדים הללו אף שוקלים את המשך חברותם בלשכה.

לדברי גורם בכיר ב-5 המשרדים הגדולים ("ביג 5"), "דעתנו אינה נוחה ממצב העניינים בלשכה, ואנו לא בטוחים שהיינו רוצים שאותן דמויות שפעילות בלשכה יותר מדי שנים ייצגו אותנו בעניינים החשובים שעל הפרק. אנחנו חושבים שלפני שרצים קדימה עם מינויים, כדאי להביא את הדבר הזה בחשבון".

מאמצי שכנוע

בחודש האחרון נעשתה עבודת שכנוע בקרב חברי הוועד המרכזי של הלשכה, שמטרתה להביא להצבעה בעד קופמן כסגן נשיא. הדבר התאפשר, בין היתר, נוכח הודעת הפרקליטות לפני כחודש כי החליטה לסגור תיק נגד קופמן, שנחשד בעבירות מס. עם זאת, תיק נוסף בחשד לכאורה לעבירות מס תלוי ועומד בוועדת הכופר העליונה, וזאת לאחר שוועדת הכופר התחתונה דחתה את בקשת קופמן לסגור התיק בכופר.

בד-בבד עם הניסיונות לדחוף את מועמדותו של קופמן, עלתה על הפרק מועמדותו של חבר הוועד המרכזי, רו"ח יזהר קנה, ואולם קנה הסיר את מועמדותו לאחר שהתברר כי אין ביחס אליו הסכמה מלאה.