הבת של תשובה: "עשירים מעצבנים אנשים. שוכחים שמאחורי כל טייקון יש אדם שמצחצח שיניים מול הראי"

הצצה ראשונה למגזין G - בתו של יצחק תשובה בראיון בלעדי: "כל הדיבורים על 'הבת של' מבטיחים כנראה שאשאר צעירה לנצח. זה כמו עקיצה של יתוש קטן" ■ "יכולתי לשבת רגל על רגל אם הייתי רוצה" ■ "לא תמיד היה ברור שאלעד יהיה היורש. אין דבר שהוא ירצה - ולא יהיה"

"אף אחד, גם לא אבא שאוהב את הבת שלו, לא יסכן מאות מיליוני דולרים, כמו שעלה השיפוץ הזה, רק כדי לתת לבת שלו עבודה. העמידו אותי במבחנים, עשיתי פרזנטציות. הייתי צריכה להוכיח בפני הצוות של הנסיך הסעודי אל ואליד בן-טלאל, ששותף איתנו במלון, שאני ראויה. אני מרגישה שפרעתי את השטר. אפילו דונלד טראמפ, הבעלים הקודמים, אמר 'עשיתם עבודה מצוינת, הרבה יותר טוב מאיתנו". כך מספרת בראיון למוסף G הארכיטקטית גל נאור, בתו של יצחק תשובה.

"לפתוח דלת זה קל, לכל אחד יש חבר שמכיר מישהו. אבל לספק את הסחורה, לעמוד בציפיות, זה משהו אחר", נאור מתלהטת כשהיא מספרת על תכנון הדירות והחדרים ה'פלאזה' בניו-יורק, עליו הופקד משרדה. "קיבלתי את זה באהבה כי חונכתי לעבוד קשה. אבא שלי, בגילו ועם כל מה שהוא עשה, יכול היה כבר מזמן להפליג על איזו יאכטה, והוא עדיין עובד קשה. גם אני יכולתי לשבת רגל על רגל לו הייתי רוצה; אבל אלה לא הערכים שעליהם חונכנו, האחים שלי ואני".

מלון פלאזה מבפנים / צלם: בלומברג
 מלון פלאזה מבפנים / צלם: בלומברג

מלון פלאזה מבפנים. צילום: בלומברג

תכירו את נאור, בת 36, ששמעה מאביה על עסקה שחבל לפספס. תשובה חולם כבר שנים על כניסה משמעותית לתקשורת; וכשהתגלגלה אליו ההצעה להשתלב בזכיינית המצליחה ביותר בערוצים המסחריים - העדיף לגלגל את ההצעה לבתו, ששילמה 6 מיליון דולר כדי לקבל לידיה את אחזקות לאומי פרטנרס בקשת.

"קשת זו עוד דרך לפצות את הבנות, כדי שלא ירגישו קנאה כלפי אלעד", מעריכים מקורבים למשפחה. "ליצחק מאוד חשובה המשפחה (ליצחק וחיה תשובה 5 ילדים: 4 בנות ואלעד הצעיר מכולן), והוא עושה מאמצים גדולים כדי שלא יהיה דם רע בין הילדים וכולם יהיו מרוצים. אם אורלי נכנסה לביזנס וגם גל רוצה - גל תקבל בייבי משלה. ממילא אף אחד לא מזיז כלום בלי שיצחק יאשר. בסופו של דבר, זו עדיין משפחה פטריארכלית".

"לא תמיד היה ברור שאלעד יהיה היורש", מספרת נאור, "בטח לא לאלעד. הוא לא כוון מיום לידתו לדלק אנרגיה. נתנו לו לצמוח, וזה קרה. אני חושבת שזה נפלא, והוא עושה עבודה מצוינת. בשבילנו, 4 בנות שפתאום נוסף להן אח קטן, הוא תמיד היה יורש העצר. הנסיך הגיע. ועד היום זה ככה. אין דבר שאלעד ירצה - ולא יהיה".

"הנסיכה של הפלאזה"

נאור היתה בת 24 כשאביה השלים את רכישת השליטה בקבוצת דלק, ששדרגה אותו מקבלן נתנייתי אמיד מאוד לטייקון בקנה-מידה לאומי. "אף פעם לא נתנו לנו להרגיש שכסף זה העיקר", היא משחזרת. "תצליחי בלימודים, תעבדי קשה, ככה דיברו אלינו; ולא 'טוב מתוקה, קחי את כרטיס האשראי ולכי לקניון', שעוד לא היה קיים אז".

- מרגיז אותך שמתייחסים אליכם כאל משפחת מיליונרים? יש בזה צרות-עין?

"אין לי זמן להתעסק עם זה. לא יודעת למה, אבל אנשים באמת מתעצבנים מאנשים עשירים. הם שוכחים שמאחורי כל טייקון עומד בסוף אדם שעומד מול הראי ומצחצח שיניים".

"כל הדיבורים על 'הבת של' מבטיחים כנראה שאשאר צעירה לנצח. אני בטוחה שבאיזשהו שלב זה יעבור. כמו עקיצה של יתוש קטן", היא מסכמת.

Lior-a@globes.co.il ,Chen-s@globes.co.il

עוד במוסף G השבוע:

■ אלפרד מאן רוצה לפתור את בעיית הסוכרת העולמית. ראיון

■ בעלי המאפיות הקטנות על קרטל הלחם: "יש פה כזה סירחון, שהארץ תרעד"

■ הכירו את ג'יני, מנוע החיפוש הישראלי שעלה על הרדאר של גוגל

■ חיים אוחיון, הבעלים של גלבוע גליל, מסביר איך לוקחים אליפות ממכבי ת"א