הדולר נחלש ב-0.7% ל-3.85 ש': הראל: "הזרים בלונג על השקל"

האירו קבע יציג ביציבות בשער 4.702 שקלים ■ אמש העלה הבנק המרכזי בקנדה את הריבית, הראשון מבין מדינות ה-G7 ■ נתון מאקרו חשוב מסקטור הנדל"ן צפוי להתפרסם היום בארה"ב

לאחר שאתמול נקבע שערו היציג של הדולר בשיא של 10 חודשים, רשם היום (ד') המטבע האמריקני ירידה של 0.67% לשער יציג של 3.853 שקלים. מנגד, האירו קבע שער יציג ביציבות בשער של ל-4.708 שקלים. מול עמיתיו העיקריים בעולם, האירו והליש"ט, נחלש כעת הדולר.

בדסק המט"ח של הראל פיננסיים ציינו כי אתמול, ברמות של 3.89 שקל לדולר, מספר שחקנים זרים סגרו פוזיציות וקנו דולרים אולם בכמויות זניחות. להערכת אנשי דסק המט"ח, טרם התחילה איזשהי היסטריה ומרבית השחקנים הזרים הגדולים כנראה עדיין נמצאים בפוזיציית לונג שקל.

אמש העלה הבנק המרכזי בקנדה את הריבית - לראשונה מאז 2007 - והיה לבנק הראשון מבין חברי ה-G7 שמעלה את הריבית לאחר ההורדות המאסיביות במהלך המשבר הפיננסי הנוכחי. סוחרים רבים מדברים על כך שההעלאה לא הייתה מבצעת במדינה אלמלא הבנק המרכזי הקנדי היה מעריך שארה"ב ואירופה יילכו בקרוב בעקבותיו.

נתון מאקרו חשוב מסקטור הנדל"ן בארה"ב

בנק ישראל צפוי לפרסם היום את ההשקעות של תושבי חוץ בישראל ושל תושבי ישראל בחו"ל לחודש אפריל 2010.

ב-17:00 שעון ישראל צפויים להתפרסם בארה"ב נתוני מכירות הבתים הנמצאים בתהליכי בנייה לחודש אפריל. כלכלנים צופים עלייה של 4.9% במכירות לאחר עלייה של 5.3% במכירות חודש מארס.

נזכיר כי אתמול אתמול, כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר בוול סטריט, פורסמו נתוני מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני בארה"ב לאפריל, אשר רשם ירידה ל-59.7 נקודות מ-60.4 נקודות במארס. כלכלנים העריכו טרם פרסום המדד שחל קיטון במדד ל-59.3 נקודות. רונן מנחם, מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה, החטיבה לנכסי לקוחות וייעוץ בבנק מזרחי טפחות, אמר בתגובה לנתונים כי מדד מנהלי הרכש מצביע על כך שההתרחבות התעשייתית בארצות הברית מתבססת וכך גם התעסוקה, תוך עליות נאות בסעיפים חשובים, כגון תפוקה, הזמנות חדשות, ההזמנות מעבר לים, והצטיידות בתשומות ייצור.

מנחם ציין כי 16 מ-18 הענפים התעשייתיים נמצאים כעת בעלייה - נתון המוכיח שההתאוששות היצרנית בארה"ב הופכת רחבה ומקיפה יותר. "הדוח מעודד, במבט לחודשים הקרובים, ונראה כי כשתשומת הלב של המשקיעים תשוב לנתוני הבסיס, יש מקום לאופטימיות", העריך מנחם.

[לאתר המט"ח]