טאואר מקדימה תשלום של 20 מיליון דולר ללאומי ופועלים

כצעדי המשך לכך, החברה עובדת על RESTRUCTURE לקראת ארגון מחדש של חובותיה ■ הבנקים העניקו לחברה אישור להגדיל את מצבת אגרות החוב לזמן ארוך שלה בסכום של עד 100 מיליון דולר

השיפור בתוצאות העסקיות של טאואר ברבעונים האחרונים מאפשר לחברה להחזיר חובות מוקדם מהצפוי. טאואר דיווחה הבוקר (ד') כי חתמה על הסכם עם בנק לאומי ובנק פועלים לפיו היא תקדים תשלום בסך 20 מליון דולר על חשבון התשלום הראשון במסגרת לוח הסילוקין של ההלוואות שלה, אשר מועד פירעונו המקורי היה 30 בספטמבר 2011, וזאת בזכות שיעורי הרווחיות התפעוליים המשופרים שהשיגה החברה לאחרונה, אשר היו גבוהים משמעותית מהצפוי.

כצעדי המשך לכך, החברה עובדת על RESTRUCTURE לקראת ארגון מחדש של חובותיה לבעלי האג"ח והבנקים, במגמה להמשיך ולחזק את מאזן החברה, איתנותה הפיננסית ומבנה החוב שלה, כמו גם לאפשר את המשך הצמיחה המשמעותית המתוכננת על פי התוכנית העסקית של החברה.

בנוסף, בהתאם להסכם החתום, הבנקים העניקו לחברה אישור להגדיל את מצבת אגרות החוב לזמן ארוך שלה בסכום של עד 100 מיליון דולר שיאפשר את מימון ההתרחבות והצמיחה של החברה בהתאם לתכניתה העסקית. ייתכן ואג"ח אלה תהיינה אג"ח חדשות בנוסף לקיימות או אג"ח שיחליפו את אגרות החוב הנוכחיות של החברה אשר מועד פירעונן הנוכחי הוא 2011 ו-2012.

בכל מקרה, אגרות החוב החדשות או אגרות החוב שתחלפנה את הקיימות תהיינה ארוכות-טווח, והחברה צופה כי תהיינה בעלות משך חיים ממוצע (מח"מ) של 5 עד 7 שנים, ואולם טרם נתקבלה כל החלטה ע"י החברה לגבי מועד הביצוע, תנאיו והיקפו של מהלך זה.

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר-ג'אז, אמר: "החתימה על ההסכם עם הבנקים מהווה צעד ראשון במסגרת תוכנית restructuring מקיפה לארגון מחדש של חובות החברה עם הבנקים ובעלי אגרות החוב שלה במטרה לשפר משמעותית את איתנותנו הפיננסית ומבנה המאזן שלנו. בנוסף, תוכנית ה-restructuring תמצב אותנו כמתחרה חזק בהרבה בתעשייה, תשפר את מבנה החובות שלנו, וזאת במקביל לכך שאנו ממשיכים לעבוד על השגת יעדי המכירות של 500 מיליון דולר ב-2010 ו-EBITDA של 160 מיליון דולר אליהם אנו מחוייבים, לקראת הגדלה נוספת של המכירות ושיעורי הרוחיות בשנים שלאחר מכן".

נכון לסוף הרבעון הראשון של 2010, חובות החברה לבעלי אגרות החוב ולבנקים הסתכמו בכ-450 מיליון דולר המהווים יחס כיסוי חוב של 2.8 בהתייחס ל-EBITDA של 160 מיליון דולר שהינה מטרת החברה ל-2010. החברה צופה כי במסגרת תכנית ה restructuring, יחס זה צפוי לקטון משמעותית, וזאת במקביל להחלפת חובות שמרביתם מרוכזים ב-2011-2012 לחובות בעלי מח"מ ארוך של עד 7 שנים.