נדחתה בקשת הפרקליטות לאחד את משפטי אולמרט ורייצ'ל ריסבי-רז

הפרקליטות ביקשה לאחד בין המשפטים לצורך השמעת חלק מעדי התביעה בפרשת ראשונטורס באמצעות ועידת וידיאו ■ ביהמ"ש: "איחוד משפטים זמני הוא פרוצדורה חסרת תקדים, שתסרבל את הדיון ותעכב אותו"

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את בקשת הפרקליטות לאיחוד תיקים בין משפטם של אהוד אולמרט ושולה זקן לבין משפטה של רייצ'ל ריסבי-רז, לצורך שמיעתם של מספר עדים מארה"ב ומקנדה שאמורים להעיד במסגרת האישומים בפרשת ראשונטורס באמצעות ועידת וידיאו.

"מדובר במשפטים הנידונים לפני שני הרכבים שונים", כתבה נשיאת בית המשפט המחוזי, השופטת מוסיה ארד. "איחוד משפטים זמני, כך שהדיון המאוחד יתקיים לפני אחד המותבים בלבד, הוא בגדר פרוצדורה יוצאת דופן וחסרת תקדים, שתסרבל את הדיון, תקשה עליו ותעכב אותון".

"כמו כן", ציינה ארד, "כאשר תסתיים שמיעת העדים מחו"ל ויופרדו המשפטים מחדש, יידרש המותב האחר שלא נטל כל חלק בדיון להתייחס לעדויות שלא נשמעו לפניו, ואף יהיה כבול להחלטות שונות שנתן מותב אחר בעניין אותם עדים".

עו"ד נוית נגב, המייצגת את אולמרט בפרשת ראשונטורס, טענה כי העדתם של עדים אלה במסגרת משפט מאוחד תפגע בזכויות הנאשמים במשפט.

לדבריה, "חקירת העדים איננה רק עניין טכני, שאם לא כן היה אפשר להסתפק בעדויות שנגבו במשטרה ללא צורך במתן עדות של העדים גם בבית המשפט. על המדינה היה לקחת השיקולים השונים בחשבון מבעוד מועד כשהחליטה מראש להפריד בין התיקים ולהגיש כתבי אישום נפרדים".

עוד טענה עו"ד נגב כי ריסבי-רז משמשת עדת תביעה במשפטו של אולמרט - ולא נאשמת. במקרה של איחוד משפטים, ייווצר מצב בו ריסבי-רז תהיה נוכחת במהלך שמיעת עדויותיהם של עדי תביעה אחרים, בניגוד לחוק סדר הדין הפלילי.