עקב MSCI: הזרים מכרו מניות ב-1.1 מיליארד דולר ב-3 חודשים

המשקיעים הזרים מכרו מניות בהיקף של 248 מיליון דולר בחודש אפריל, בהמשך למכירות בחודשיים שלפני כן ■ מכירות עתק במניית בזק - 1.6 מיליארד דולר

נתונים שמפרסם היום (ד') בנק ישראל מאוששים את הדיווחים ב"גלובס" בחודשים האחרונים, אודות מכירות מניות על ידי המשקיעים הזרים עקב השדרוג של ישראל לטאטוס "משק מפותח" במדדי ה-MSCI.

המשקיעים הזרים מכרו מניות בהיקף של 248 מיליון דולר בחודש אפריל, בהמשך למכירות בחודשיים שלפני כן. בחודשים פברואר-אפריל מכרו הזרים מניות בהיקף של כ-1.1 מיליארד דולר. הבנק מציין כי מכירות בהיקף של 1.6 מיליארד דולר התבצעו במנייתה של "חברת תקשורת גדולה", וההערכות הן שמדובר במניית בזק , בהתאם לדיווחים ב"גלובס" בשבועות האחרונים על מכירות אגרסיביות של הזרים בבזק.

השדרוג של ישראל ב-MSCI הביא, כאמור, ליציאתם של משקיעים זרים אקטיביים (כגון קרנות גידור, כספי נוסטרו של בנקים זרים ועוד). ישראל יצאה אמנם ממשפחת השווקים המתעוררים והצטרפה לשווקים המפותחים, אולם הנתח שלה ב"עולם החדש" קטן מ-3% ל-0.4% בלבד.

ההערכות בשוק הן כי הזרים שהיו צריכים לצאת מהשוק הישראלי כבר סיימו את המכירות שלהם בחודש החולף. כידוע, עיקר מכירות הזרים התמקד במניות ה"כבדות" במדד המעו"ף, כדוגמת מניות התקשורת, כי"ל, מכתשים אגן ומניות הבנקים.

במקביל, נתוני בנק ישראל מראים כי הזרים מכרו מניות ישראליות הנסחרות בחו"ל בהיקף של 130 מיליון דולר בחודש אפריל.

לצד מכירת המניות, הזרים רכשו אג"ח ממשלתיות בישראל בהיקף של 2.5 מיליארד דולר, מה שמעיד על הריצה לנכסים בטוחים בחודש החולף, שהיא חודש סוער בשוקי המניות ברחבי העולם וגם בישראל.

השווקים סערו במאי אך זה לא הרתיע את הישראלים. לפי נתוני בנק ישראל, המשקיעים הישראלים רכשו מניות זרות הנסחרות בחו"ל בהיקף של 890 מיליון דולר. מדובר בגידול של 246% לעומת ההשקעות בחודש מארס. 620 מיליון דולר הגיעו ממוסדיים ו-270 מיליון דולר ממשקי הבית.