ריס: ירידה של 0.8% בפדיונות רשתות האופנה בקניונים במאי

מנכ"ל קניון שבעת הכוכבים: "אם אירועי המשט לא ישפיעו לרעה על שוק ההון ושערי המטבע, יוני-יולי יהיו טובים מאד" ■ כניסת H&M ממשיכה להשפיע לטובה על העסקים בקניון עזריאלי אך לא בקניון מלחה ובגרנד קניון

ענף האופנה בישראל עדיין לא מתאושש, ורשתות האופנה חותמות את חודש מאי 2010 עם ירידה של 0.8% במכירות, בהשוואה למכירות חודש מאי 2009 - כך עולה מנתוני מערכת ריס, המשקפים נתוני אמת של 1,460 חנויות אופנה והנעלה זהות של רשתות האופנה החברות במערכת ריס.

גם ריכוז נתוני ינואר-מאי אינם מעודדים, כאשר ב-5 החודשים הראשונים של השנה נרשמה עלייה של 2.5% בלבד במכירות, וזאת בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. חשוב לציין בהקשר זה כי גם שנת 2008 היתה שנה חלשה מבחינת מכירות.

"חודש אפריל והחלק הראשון של חודש מאי היו יחסית קשים מבחינת מכירות. דווקא במחצית השנייה של מאי, ובמיוחד בשבוע האחרון של מאי, ראינו התגברות של התנועה בקניונים, כנראה בגלל בוא הקיץ. ככל שהקיץ דופק חזק יותר בדלת אנחנו רואים התגברות של קונים בקניונים. אם אירועי המשט בעזה לא ישפיעו לרעה על שוק ההון ועל המטבע, אני מעריך שיוני-יולי יהיו חודשים טובים מאוד", אומר מנכ"ל קניון שבעת הכוכבים, זיו שחורי.

כניסת הרשתות הבינלאומיות H&M ו-GAP לקניון עזריאלי ממשיכה לשפר את ביצועי רשתות האופנה האחרות הפועלות בקניון, ואלה רושמות עלייה של 11.8% בפדיונות. בין החודשים ינואר למאי נרשמה עלייה ממוצעת של 18% בפדיונות קניון עזריאלי.

על פניו נראה כי כניסת H&M לא השפיעה משמעותית על עסקי האופנה השונים הפועלים בגרנד קניון בחיפה ובקניון מלחה בירושלים. סניף H&M בקניון מלחה נפתח באמצע מארס 2010, ואילו הסניף בגרנד קניון בחיפה נפתח באמצע אפריל 2010. במאי נרשמה אומנם עלייה של 5.3% בפדיונות הגרנד קניון, אולם עלייה זו דומה לעלייה הממוצעת שנרשמה בקניון בין החודשים ינואר למאי ואשר עמדה על 5.2%.

קניון מלחה חתם את חודש מאי 2010 עם ירידה של 5.2% בפדיונות. בין החודשים ינואר למאי נרשמה בקניון מלחה ירידה ממוצעת של 1.7% בפדיונות האופנה.

קניונים נוספים שרושמים עלייה בפדיונות האופנה הם קניון לב חדרה (13.6%+), דיזנגוף סנטר (7%+) וקניון מול הים (6.5%+). קניון עזריאלי במודיעין ממשיך במגמת ההתחזקות ורושם עלייה של 6.4% בפדיונות, אולם אלה עדיין נמוכים ממוצע הפדיונות בקניונים האזוריים. קניון ממילא רושם עלייה של 16% בפדיונות, אבל אלה אפילו לא מגיעים לרמת הפדיונות הממוצעת הארצית, שהיא נמוכה מהפדיונות בקניונים האזוריים.

עלייה מתונה נרשמת בפדיונות הקריון (2.3%), ואילו קניון רננים רושם במאי ירידה של 5.3% בפדיונות, וקניון רמת-אביב רושם ירידה של 4.5% בפדיונות.

"במקרה של קניון רמת-אביב, נתוני מערכת ריס אינם משקפים את התוצאות הכוללות של הקניון. בפדיונות ינואר-אפריל השנה בהשוואה לשנה שעברה נרשמה עלייה של 6% בפדיונות, וזו גם המגמה המסתמנת בחודש מאי", מסביר משה רוזנבלום, מנכ"ל מליסרון.

לדבריו, "רוב השוכרים של קניון רמת-אביב אינם חברים במערכת ריס, כדוגמת קבוצת זארה שמפעילה 4 חנויות בקניון. בקניון רננים אנחנו עושים רה-ארגון בחנויות, בין היתר כדי לאפשר את כניסתה של רשת GAP לקניון באוגוסט הקרוב. כתוצאה מכך סגרנו באופן זמני 4 חנויות אופנה של רשתות החברות במערכת ריס, ולכן פדיונות הקניון רשמו ירידה".

22
 22