מהומה בכנסת; ח"כ חסון: "לבדוק אם אין סכין על ח"כ זועבי"

ח"כ זועבי נשאה נאום שהופסק פעמים רבות: "מדוע לא פרסמתם תמונות המתים?" ■ כמעט תגרה בינה לבין ח"כ חסון ■ יו"ר הכנסת רובי ריבלין סילק חברי כנסת מהמליאה

עם הפרעות רבות בעת דיון מיוחד בכנסת העוסק במשט לעזה, הופרעו היום (ד') דבריה של חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד), אשר הגיבה באומרה: "אין להתייחס לדברי ההסתה והשיסוי. אני פשוט בזה לדברים האלו".

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין ניסה בכל כוחו למנוע את הפרעותיהם של חברי הכנסת השונים, אשר התפרצו לדבריה הטעונים של זועבי, וצעק לעברם: "אני מנסה להגן על ביתנו, הדמוקרטיה הישראלית. זה כוחה של דמוקרטיה". ריבלין אף הוציא מספר חברי כנסת מאולם המליאה.

ח"כ אנסטסיה מיכאלי רדפה אחרי זועבי וניסתה למנוע ממנה לנאום. ח"כ מירי רגב קיללה אותה טרם דבריה.

"הסכמתי להשתתף במשט", המשיכה זועבי. "בעיני זו מצווה פוליטית מוסרית. אני אגיד כל מילה שאני רוצה להגיד. זו קריאה לעזור ל-1.5 מיליון איש. המצור הוא לא חוקי לא אנושי ולא לגיטימי. כל פוליטיקאי שיש לו עמדה מוסרית מתנגד למצור".

"לכי לעזה", קרא לעברה ח"כ יוחנן פלסנר מעל הדוכן. זועבי הוסיפה, כי "המבצע הצבאי הפיראטי היה מנוגד לחוק הבינלאומי ויש להקים ועדת חקירה בינלאומית ולחקור את שקרה על הספינה. מדוע הממשלה מתנגדת לחקירה? האם אתם בטוחים בגרסת ישראל? צה"ל אמנם הפיץ צילומים של החיילים שלו מוכים, אבל הם לא הראו את התמונות שאני ראיתי בעיניים שלי. מדוע לא פרסמתם את תמונות המתים?".

ח"כ יואל חסון (קדימה) אמר עם סיום דבריה של זועבי: "אני מציע לבדוק שאין עליה סכין". בין זועבי לחסון התפתחה תגרה ואנשי ביטחון נאלצו להפריד ביניהם. "אתם רמזתם שאני רצחתי?!", אמרה זועבי לח"כ חסון.