מניות חיפוש הנפט והגז כובשות את תיקי ההשקעות ב"גלובס"

[לפורטל הפיננסי][לפתיחת תיק השקעות] אלביט מערכות המניה הנמכרת ביותר על רקע התסבוכת עם טורקיה ■ סקירה שבועית של המגמות והשינויים בקרב עשרות אלפי תיקי ההשקעות הוירטואליים ב"גלובס"

בורסת ת"א סיימה אתמול שבוע דרמטי ולמרות הפתיחה הצולעת של חודש יוני, הצליחה לסגור בעליות, זאת הודות למניות חיפוש הגז והנפט אשר משכו מעלה את אחד העם במחזור מסחר ענק.

בהתאם לכך אין הפתעות בקרב עשרות אלפי מנהלי תיקי ההשקעות הוירטואלים שבאתר "גלובס".

צמרת המניות הנרכשות ביותר נכבשה על ידי מניות סקטור חיפוש הגז והנפט כאשר את המקום הראשון מאיישת רציו יהש , ואחריה אבנר יהש , זאת על רקע הודעתה של חברת נובל על מסקנות הסקר הסייסמי שערכה, לפיהן קיים פוטנציאל להימצאות משאבים בהיקף של 30 TCF (טריליון מטר מעוקב) בשטחי החברה במזרח התיכון.

נובל הוסיפה בהודעתה כי איזור הים התיכון מהווה את יעד החיפושים הבא שלה באיזור, זאת כאשר ברישיונות רחל ועמית (חלק מרישיונות רציו-ים) ישנה הסתברות של 50% למציאת תגלית גז בהיקף של 16 TFC. נזכיר כי הבעלות על רישינות אלו נמצאת בידי נובל (39.66%) אבנר ודלק קידוחים (22.67% כל אחת) ורציו (15%).

במקום השלישי - חברה לישראל , אשר זכתה בתחילת השבוע להמלצה של כוון ניהול תיקים, ולהמלצת בית ההשקעות צ'רדן לחברה הבת כי"ל. במקום הרביעי ניתן למצוא את אלביט מערכות , ואת החמישיה נועלת כהן פיתוח שאומנם מקופחת מבחינת הסיקור התקשורתי, אך זוכה לתשומת לב הגולשים והמשקיעים על רקע היותה שותפה לחיפושי נפט על ידי אבנר.

בראש טבלת המניות הנמכרות ניצבת אלביט מערכות, אשר מצאה עצמה השבוע כשותפה בעקיפין לשיח הסוער בעינייני היחסים הבינלאומיים עם טורקיה, זאת בעקבות התסבוכת הישראלית באירוע המשט לעזה ועל רקע פעילותה של החברה בטורקיה. במקומות הבאים נמצאות בהתאמה מניות אינטרנט זהב , מנורה מבטחים , רציו ואת החמישיה נועלת מניית טבע .

לטבלת הדירוגים]

טבלאות דירוגי המניות של "גלובס" מתבססות על פעולות קנייה ומכירה של עשרות אלפי מנהלי תיקים וירטואלים באתר, ובשל כך אין לראות בהן כל המלצה שהיא, אלא מטרתן היא אחת - לשקף את הפעילות הפיננסית הוירטואלית שמאפשרת פלטפורמה זו ב"גלובס".

[לפתיחת תיק השקעות]