אחרי מספר שעות בלבד: הסתיימה שביתת עובדי בתי המשפט

(עדכון) - השביתה, שנפתחה על רקע התנגדות האוצר להגדיל את שכרם של העובדים, הסתיימה לאחר שבהסתדרות ובאוצר הסכימו לחדש את המו"מ ולקדם את העניינים שבמחלוקת

העובדים המינהליים של בתי המשפט הודיעו הבוקר (ה') על פתיחה בשביתה מלאה ללא הגבלת זמן, וכבר בשעות הצהריים המאוחרות הודיעה ההסתדרות על סיום השביתה. על-פי הודעת הארגון, בהסתדרות ובמשרד האוצר הסכימו לחדש את המשא-ומתן ולקדם את העניינים שבמחלוקת.

במסגרת השביתה הקצרה, העובדים לא פתחו או סגרו תיקים, לרבות במקרים של מעצרים, בקשות שונות בתחום הפלילי והאזרחי ותביעות קטנות. כמו כן, לא התקבלו הפקדות בבתי הדין לתעבורה, ולא התבצעו עיקולים מצד בתי המשפט.

בהסתדרות הסבירו כי השביתה נפתחה על רקע התנגדות האוצר להגדיל את שכרם של בעלי השכר הנמוך מקרב העובדים, שרבים מהם נאלצים לקבל הבטחת הכנסה. עוד ביקשו בהסתדרות לצמצם את תופעת חלקיות המשרה, שמביאה לשכר זעום בעיקר בקרב אוכלוסיית הנשים בבתי המשפט.

יצויין כי עובדי הנהלת בתי המשפט שאבו עידוד מההסכם שנחתם לפני מספר חודשים בין ההסתדרות למשרד האוצר והנהלת בתי המשפט, במסגרתו זכו קלדניות בתי המשפט לתוספת שכר של 1,000 שקל.

השיפור המשמעותי בשכר הקלדניות, לצד שיפור במעמדן ובביטחונן התעסוקתי במסגרת ההסכם, גרם לחשש רב במשרד האוצר מפני מה שמכונה "אפקט דומינו" - במסגרתו בעלי תפקידים נוספים בהנהלת בתי המשפט ובסקטור הציבורי בכלל יעלו דרישות דומות.

גם העוזרים המשפטיים של השופטים התאגדו לאחרונה בהסתדרות, ואף נקטו בשבוע שעבר בשביתת אזהרה.