תקרית המשט - סיבה למסיבה לקריקטוריסטים בעולם הערבי

פרץ של קריקטורות אנטישמיות באמצעי תקשורת מלבנון עד בחריין ■ תמנון ציוני בולע את יונת השלום הערבית ■ יהודי נוסח שטירמר עם אף מעוקל וזרועות תמנוניות משיף משטה ורובה

פרץ של קריקטורות אנטישימיות מציף את העולם הערבי בתגובה על תקרית המשט. מלבנון עד בחריין, מהרשות הפלסטינית עד קהיר, מלאים העיתונים בקריקטורות תועבה שמציגות יהודים נוסח שטירמר מתעללים בקרבנות ערביים חפים מפשע.

לחץ/י כאן לקובץ הקריקטורות האנטישמיות באתר ADL.

הליגה נגד השמצה בניו-יורק, שעוקבת אחרי פעילויות ופרסומים אנטישמיים, מציינת שהקריקטוריסטים בעולם הערבי והמוסלמי הפכו את התקרית ל-cause célèbre, ומנצלים את ההזדמנות להציג שוב יהודים וישראלים כמפלצות צמאות דם , כרישים, תמנונים או יצורים ימיים אחרים שבולעים או מפצחים את אוניות המשט.

"שוב ניתן דרור למשטמה נגד יהודים וישראל", אומר מנהל הליגה נגד השמצה, אייב פוקסמן. "... מה שאנו רואים בעולם הערבי הוא הסכמה עם קריקטורות פוגעניות מאוד, מלאות משטמה, ואפילו עיסוק כפייתי בהן. הקריקטוריסטים מלבים את מדורות המשטמה באזור".

בכמה מהקריקטורות, מתוארים הישראלים כנאצים. אחרות מציגות אותם כנוכלים שמתעתעים בארה"ב, מראות את היהודים כדמויות שטניות, או עושות שימוש מגונה בסמלים דתיים. למשל: חייל ישראלי דוקר נוסע במשט במנורה.

דוגמאות אחרות:

יהודי בעל אף מעוקל עם זרועות תמנוניות משתלשלות מפלג גופו התחתון, מניף משטה ורובה סער (אל וואטאן, קטאר, 2 ביוני).

דגל ישראל, שבמרכזו צלב קרס במקום מגן דוד, מתנוסס מעל גולגולת ועצמות (אל איקטיסאדיה, סעודיה, 2 ביוני).

הדוד סם שוטף דם מידיו של ראש ממשלת ישראל מנופף בסכין (פילאסטין, עזה, 2 ביוני).