דני איילון: "לא יעלה על הדעת שנתנצל בפני ממשלת טורקיה"

"לא מתפקידו של שר החוץ ליברמן להסביר את מדיניות ישראל, בשביל זה יש דוברים רהוטים" ■ "בשיח בין מדינות לא עובדים עם אולטימטומים פומביים"

"לא יעלה על הדעת שנתנצל בפני ממשלת טורקיה, מי שצריך להתנצל זה ה-IHH שלמרבה הצער לא עצרו אותו". כך אמר היום סגן שר החוץ דני איילון, בראיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 2.

איילון התייחס בראיון למשבר ביחסים עם טורקיה, ולדרישת מדינה זו להתנצלות פומבית של ישראל: "בשיח בין מדינות לא עובדים עם אולטימטומים פומביים, הבעיה היא טורקיה וזהותה הפנימית. אנחנו מנסים לשקם את היחסים עם טורקיה עם בסיס יומיומי. להערכתי הטורקים, מותחים את החוט כמעט עד הסוף, אך לא מנתקים אותו כי הם יודעים שאם יעשו זאת הם מתנתקים מהמערב ועוברים לעולם האיסלמיסטי של אחדימיניג'ד".

איילון הדף ביקורת על חלקו בהידרדרות היחסים בין ישראל לטורקיה, בפרשת "הכיסא הנמוך" שעליו הושיב לשיחת תוכחה את השגריר הטורקי: "הכיסא הנמוך היה אנקדוטה, זה כמעט ילדותי להמשיך לדבר על זה. הטורקים לא ממשיכים לדבר על זה, רק אנחנו ממשיכים".

לסיום התייחס איילון גם לתפקודו של השר אביגדור ליברמן: "שר החוץ הוא לא מסבירן, הוא מדינאי. אין זה מתפקידו להסביר את מדיניות ישראל. תפקידו לחשוב, להנהיג ולקבוע דרך. הוא לא צריך לרוץ בין אולפני הטלוויזיה, בשביל זה יש דוברים רהוטים".