אוריאל לין לתמ"ת ולאוצר: פעלו להסכמי סחר חופשי עם אסיה

נשיא איגוד לשכות המסחר: "סחר חופשי יביא תועלת ישירה לציבור הצרכנים בישראל וישמש בלם בפני לחצים אינפלציוניים" ■ גידול של 33% ביבוא מאסיה לישראל לכ-4 מיליארד דולר; זינוק של 84% ביצוא לאסיה ל-4.5 מיליארד דולר

"הסכם סחר חופשי עם מדינות אסיה יביא תועלת ישירה לציבור הצרכנים בישראל וישמש בלם בפני לחצים אינפלציוניים - פעלו מיידית לחתימה על הסכמים". כך אמר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, באירוע השנתי של לשכת המסחר ישראל-אסיה.

לין קרא לשרי התמ"ת, האוצר והחוץ לפעול מיידית על מנת לחתום על הסכמי סחר חופשי עם ארצות אסיה והצעתו זכתה לתמיכה מיידית מסגן שר החוץ, דני איילון, שהשתתף באירוע.

"ניסיון העבר מוכיח כי ישראל לא צריכה לחשוש מלחתום על הסכמי סחר חופשי, שכן מאז שישראל חתמה על הסכמים דומים עם ארצות-הברית ואירופה, הכלכלה הישראלית התחזקה מול התחרות הגלובלית", אמר לין.

לדברי לין, היקף הסחר של ישראל עם אסיה הגיע בשנת 2009 לרמה של כ-20 מיליארד דולר, היצוא עמד על 9.5 מיליארד דולר והיבוא על 10.1 מיליארד דולר. בארבעת החודשים הראשונים של 2010 חל גידול ביבוא מאסיה לישראל לעומת התקופה המקבילה אשתקד - נרשמה עלייה של 33% לכ-4 מיליארד דולר, ואילו היצוא מישראל לאסיה זינק ב-84% ל-4.5 מיליארד דולר, בעיקר בזכות גידול בסחר מול הונג קונג, הודו, מלזיה וסין.

עוד השתתפו באירוע - שר התמ"ת בנימין בן-אליעזר, סגן שר האוצר יצחק כהן, יו"ר מכון היצוא עמי אראל, ויו"ר ארגון הגג של לשכות המסחר הדו-לאומיות אמנון דותן. בנוסף, השתתפו שגרירי המדינות סין, הודו, דרום קוריאה, וייטנאם, נפאל, ותאילנד.