רה"מ נתניהו מתנגד לוועדת חקירה בינלאומית על המשט לעזה

בשיחה שקיים עם מזכ"ל האו"ם בן קי מון אמר ראש הממשלה כי "בירור העובדות צריך להתבצע באחריות ובאובייקטיביות. צריך לשקול את העניין בקור רוח ובזהירות תוך שמירה על האינטרסים הלאומיים של ישראל ושל צה"ל"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אינו מסכים להקמת ועדת בדיקה בינלאומית לחקירת אירועי המשט לעזה. בשיחה שקיים עם מזכ"ל האו"ם, בן קי מון, אמר נתניהו כי "בירור העובדות צריך להתבצע באחריות ובאובייקטיביות. צריך לשקול את העניין בקור רוח ובזהירות תוך שמירה על האינטרסים הלאומיים של ישראל ושל צה"ל".

ראש הממשלה פרס בפני מזכ"ל האו"ם את מה שידוע לישראל על התנהגות חברי הקבוצה הקיצונית תומכת הטרור מתורכיה ואמר לו שצריך "לבדוק מי ארגן אותם, מי מימן אותם, מי צייד אותם וכיצד הם עלו לספינה". במהלך סוף השבוע שוחח נתניהו גם עם סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ועם ראשי הממשלות של יוון ובולגריה.

בישיבת שרי הליכוד שהתקיימה הבוקר התייחס נתניהו להסרת הסגר על עזה ואמר כי "הדיון על אופן יישום הסגר הימי על עזה, החל עוד לפני משט השנאה. בדקנו כבר לפני כן דרכים נוספות להעביר לרצועה חומרים שאינם תומכי לחימה. הרצון שלנו הוא לאפשר העברת סחורות אזרחיות והומניטריות לאוכלוסיה, ולמנוע הברחת נשק וחומרים תומכי לחימה לחמאס. משט הפרובוקציה לא ימנע מאיתנו להמשיך לדון בכך. אנו שומעים הצעות בנושא הזה ממדינות ידידותיות".