פייסבוק הפכה לפלטפורמה כדי להיעזר בחברים למצוא עבודה

איך זה עובד? אחרי שמבצעים התחברות לפייסבוק דרך אתר מוג'וב, ומבצעים חיפוש עבודה באתר, בכל מקום שמזוהה חברה עם אחד החברים שעובד בחברה זו, ישנה אפשרות לשלוח הודעה לאותו חבר עם צירוף המשרה המדוברת

חברות ההשמה ואתרי האינטרנט לחיפוש עובדים מנסים כל הזמן לפתח דרכים חדשות כדי לעזור למצוא תפקידים פנויים בארגוני ההיי-טק. החיבור עם עולם הרשתות החברתיות הוא לא חדש, אבל באתר Mojob מצאו דרך מיוחדת לגייס את החברים הווירטואליים למטרה הזו, במקום להשתמש בהם רק ללחיצה על כפתור הלייק בפייסבוק.

"השקנו לאחרונה חיבור בין האתר שלנו לפייסבוק, שמאפשר להיעזר בחברים למצוא עבודה", מסביר מנכ"ל מוג'וב, חן פישר. "השיתוף הזה, למעשה, כולל מידע על חברים העובדים בחברה מסוימת, בה מחפש העבודה רוצה להתקבל".

לדברי פישר, "הרעיון מאחורי החיבור הוא למצוא את הדרך לשתף את החברים בחיפוש העבודה ולקוות שהם יוכלו לעזור", הוא אומר. "הקישור לפייסבוק הוא מתוך הבנה וכוונה להפוך את חיפוש העבודה ליותר חברתי במובן של להיעזר בחברים. מועמד יכול לבחור לשתף את החברים שלו בחיפוש העבודה בתקווה שאלה יוכלו לעזור לו. אם החברים שלו רואים מה הוא מחפש ובאיזו חברה, אולי הם אכן יצליחו".

תגובות חיוביות

אז איך זה עובד? אחרי שמבצעים התחברות לפייסבוק דרך מוג'וב, ומבצעים חיפוש עבודה באתר, בכל מקום שמזוהה חברה עם אחד החברים שעובד בחברה זו, ישנה אפשרות לשלוח הודעה לאותו חבר עם צירוף המשרה המדוברת. כמו כן, ישנה האפשרות לשתף משרות ולהמליץ על משרה מסוימת.

מוג'וב הוקם לפני כשנתיים והוא מציע חיפוש ללא תשלום, כשאפשר גם לשלוח קורות חיים דרכו לארגונים. לדברי פישר, הוא שאב את הרעיון לחיבור עם פייסבוק מאתר Simply Hired, שהיה הראשון להציע את השירות לפני תקופה לא ארוכה בארה"ב.

פישר עדיין מתקשה לתת נתונים על אחוזי ההצלחה של השירות החדש, מכיוון שהוא קיים רק כחודש. לכן לא ניתן כרגע לדעת אם הישראלים אכן רוצים לעזור לחבריהם בקבלה שלהם לארגונים בהם הם עובדים. "אני רואה תגובות מאוד חיוביות לשירות", אומר פישר. "זה מעלה את המעורבות של אותם מחפשי עבודה באתר. כמו כן, כשגולש בוחר לבצע כניסה למוג'וב דרך פייסבוק, הוא גם נשאר יותר באתר שלנו". בסופו של דבר, השירות בחברת מוג'וב הוא דרך וירטואלית יותר לשיטת "חבר מביא חבר" הידועה, רק שכאן, ניתן להיעזר במקרים מסוימת ברשת של מאות חברים ברשת פייסבוק.