אכזבה לשר החקלאות שמחון: יו"ר קק"ל יתמנה רק בבחירות

ביהמ"ש קבע כי מינויו של שר החקלאות לתפקיד יו"ר קרן קיימת לישראל לא יתבצע עפ"י החלטת לשכת מפלגת העבודה - אלא יינתן לאחר תהליך של בחירות באחד ממוסדות המפלגה, עפ"י תקנון שיגובש תוך 3 ימים

נשיאת בית המשפט המחוזי במרכז, הילה גרסטל, החליטה הבוקר (א') כי מינויו של שר החקלאות, שלום שמחון, לתפקיד יו"ר קרן קיימת לישראל לא יתבצע על-פי החלטת לשכת מפלגת העבודה, אלא יינתן לאחר תהליך של בחירות באחד ממוסדות מפלגת העבודה, על-פי תקנון שיגובש תוך 3 ימים.

בהחלטתה זו נענתה השופטת לעתירתם של יו"ר קק"ל, אפי שטנצלר, ושל עותרים נוספים, באמצעות עו"ד קסוטו-נוף, נגד שר הביטחון אהוד ברק, יו"ר המפלגה, נגד שמחון ונגד מזכירות מפלגת העבודה.

העותרים טענו כי התבצע מחטף בהליך המינוי, ובדיון הבוקר התברר כי מועמדותו של שמחון ליו"ר קק"ל כבר אושרה במפלגה ביום חמישי האחרון. יו"ר קק"ל אמור להיבחר עד לכינוס הקונגרס הציוני השנתי ב-15 ביוני.

בתוך כך נודע ל"גלובס" כי מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, שוקל להכניס את קק"ל לרשימת הגופים המבוקרים על ידיו. עד כה קק"ל לא היתה נתונה לביקורת כזאת. לינדנשטראוס שוקל צעד זה בין השאר לאור ממצאים על עבודות פרטיות שנעשו בביתו של שמחון במושב אבן מנחם, במימון משרד החקלאות וקק"ל.