ורמוס לוועדת שכר הבכירים: "לחזק את בעלי מניות המיעוט"

מנכ"ל פסגות: "בעיית התגמול יכולה להיפתר באמצעות רגולציה, בין היתר על ידי הענקת יותר כוח השפעה לבעלי מניות המיעוט והגבלת שיקול דעת הדירקטוריון בהחלטות הקשורות להסדרי תגמול"

"בעיית התגמול יכולה להיפתר באמצעות רגולציה, בין היתר על ידי הענקת יותר כוח השפעה לבעלי מניות המיעוט והגבלת שיקול דעת הדירקטוריון בהחלטות הקשורות להסדרי תגמול" - כך אמר היום (א') מנכ"ל פסגות, רועי ורמוס, בדיון שהתקיים בוועדת השרים לבחינת שכר הבכירים במשק. לדבריו, "יש לחזק את עצמאות הדירקטוריון על ידי מתן אפשרות לבעלי מניות המיעוט למנות דירקטורים חיצוניים מטעמם".

ורמוס הסביר כי בקרב דירקטוריונים קיימת נטייה לעשות שימוש בשיקול דעת רחב כדי להעניק לנושאי משרה מענקים בדיעבד ולא על בסיס קריטריונים שנקבעו מראש או עבור פעולות חד-פעמיות. "למענקים מסוג זה אין ערך מתמרץ", הוסיף. ורמוס ציין, כי בפסגות נבנתה מערכת של קריטריונים איכותיים וכמותיים, לפיהם מתקבלת ההחלטה כיצד להצביע באסיפות בנושא תגמול.

עוד אמר ורמוס, כי פתרון שיכלול העברת החלטות לאסיפה הכללית ברוב רגיל לא יהיה אפקטיבי ולדבריו יש להרחיב את מגוון המקרים שיחויבו באישור בעלי המניות ברוב מיוחד. "לא יעלה על הדעת ששכר לבעלי השליטה יאושר למרות שרוב בעלי המניות הלא נגועים מתנגדים לכך", אמר.