גבעות בדרך לת"א 100 - אם שוויה יישאר 670 מ' ש'; רציו זינקה 2,170% מתחילת 2009, מודיעין 2,520%

הגיאולוג האמריקני, ניק רייט: "ייתכן שמגד 5 יאשר קיום פוטנציאל של למעלה מ-100 מיליון חביות נפט" ■ מדד ת"א 100 עשוי לכלול החל מתחילת החודש הבא שש מניות מתחום חיפושי הגז והנפט, לא כולל קבוצת דלק שתחום האנרגיה הפך למהותי עבורה בשנה האחרונה

תחום חיפושי הנפט והגז ממשיך לרתק את המשקיעים בבורסה בתל-אביב. לאחר שיום המסחר האחרון של השבוע שעבר עמד בסימן התחזיות האופטימיות לגבי רישיון רציו-ים (מבנה "לוויתן"), ריכזו היום את מחזורי המסחר הגבוהים ביותר בת"א שתי שותפויות הנסחרות במדד היתר -רציו וגבעות (שאיננה קשורה לחיפושים הימיים). השתיים, שנחשבו עד לפני קצת יותר משנה לגורמים אזוטריים בתעשיית החיפושים, עשויות למצוא את עצמן כבר בעוד ימים אחדים נסחרות במדדים המובילים של הבורסה.

מאז החלו מבחני ההפקה בקידוח 'מגד 5' שלה בראש העין בשבוע שעבר, זינקו יחידות ההשתתפות של גבעות בלא פחות מ-66% (17.3% היום), והן משקפות לשותפות שווי של 670 מיליון שקל. עלייה זו מתרחשת בתזמון מעניין מבחינת השותפות והבורסה, כיון שבין ה-1 ל-15 ביוני חלה תקופת המדידה לשם קביעת הרכבי המדדים השונים בחצי השני של השנה, כאשר עדכון המניות במדדים השונים צפוי ב-30 ביוני.

הזינוק בשוויה של גבעות הביא לכך שבמידה ששווי השוק שלה יישאר ברמה הזו עד תום תקופת המדידה, היא תצטרף למדד ת"א 100 בעדכון הקרוב, הישר ממדד היתר 120. שותפות רציו, שלה חלק במבנה רציו ים והיא נסחרת כעת במדד היתר 50, צפויה אף היא להצטרף למדד ת"א 100. המשמעות היא, שהמדד יכלול החל מתחילת החודש הבא שש מניות מתחום חיפושי הגז והנפט, וזאת מבלי לכלול את קבוצת דלק, שתחום האנרגיה הפך למהותי עבורה בשנה האחרונה.

המכירה לבז"ן הקפיצה היה"ש

קידוח 'מגד 5' אותו מבצעת גבעות נמצא כעת בישורת האחרונה שלו - מבחני ההפקה. העבודות בקידוח החלו בדיוק לפני שנה, ובתשקיף ההנפקה שביצעה השותפות באותו מועד כדי לגייס את הכסף הדרוש לביצוע הקידוח, נכללה חוות דעת של ניק רייט מחברת Greensand Associates, גיאולוג בעל ניסיון של למעלה מ-30 שנה בתחום חיפושי הנפט.

המסקנות אליהן הגיע רייט היו, כי "מיקומו של מגד 5 נראה מבוסס מבחינה טכנית, ולדעתי לקידוח סיכוי מוערך של כ-40% לחדור למאגר נפט בתצורת המוהילה, אשר יהיה מסוגל באופן חד משמעי לאפשר קצבי זרימה קבועים לאחר פעילות סידוק הידראולי מבוקר, שייעשה במהלך ההכנה להפקה".

רייט מעריך כי מבנה מגד הוא מבנה גדול מאוד המשתרע על פני כ-180 קמ"ר, וגם במקרה של מאגר דק עם נקבוביות נמוכה הפוטנציאל להימצאות נפט במאגר הוא גדול - "מעל למיליארד חביות". רייט מוסיף בסקירתו, כי "מה יהיה אחוז הנפט בר-ההפקה כמעט לא ידוע, אולם ייתכן כי 'מגד 5' יאשר קיום פוטנציאל של למעלה מ-100 מיליון חביות נפט בר-הפקה בחלקו הדרום-מערבי של המבנה".

רציו: היום שאחרי הסקר

שנה עברה מאז פורסמה הערכה זו, וכעת מבצעת גבעות מבחני הפקה בשמונה מקטעים בקידוח. הטריגר המרכזי לעליות האחרונות היה הפרסום של גבעות, לפיו היא מוכרת נפט מופק לבתי הזיקוק בחיפה. על-אף שאין בדבר זה כדי להעיד על קצב ההפקה, איכות הנפט וגודל המאגר, המשקיעים מפנטזים שמכירה זו לבז"ן תהפוך לעניין פרמננטי, ומזניקים את שוויה של השותפות.

שותפות רציו, שאף היא צפויה להיכנס למדד ת"א 100 בעדכון המדדים הקרוב, המשיכה לרכז עניין רב במסחר היום, לאחר שביום חמישי פרסמה נובל את תוצאות הסקר הסייסמי ברישיון רציו-ים, בו היא מחזיקה בשיעור של 15%. רציו עלתה היום ב-9.7%, ושוויה טיפס בהתאמה ל-1.55 מיליארד שקל.

בהתאמה, גם טיפס שווי החזקותיהם של בעלי העניין בשותפות - משפחות לנדאו ורוטלוי. שווי ההחזקה של לאנדלן השקעות, החברה המשותפת לשתי המשפחות, המחזיקה ב-17.7% מיחידות ההשתתפות של רציו, זינק והגיע לכ-270 מיליון שקל. החזקות השותף הכללי ברציו, הכולל את שתי המשפחות (40% כל אחת), הגיאולוג איתן אייזנברג (10%) וצבי צפרירי (10%), הגיעו לכ-85 מיליון שקל.

בנוסף, מחזיקים יגאל לנדאו, מנכ"ל השותפות, וליגד רוטלוי, יו"ר הדירקטוריון, בהחזקה ישירה ביחידות השתתפות של רציו בשווי של כ-25 ו-16 מיליון שקל, בהתאמה. פרט לכך, מחזיקה שותפות דלין, הנמצאת בבעלות משפחת רוטלוי, ביחידות השתתפות בשווי של 12 מיליון שקל. כך, שהשווי הכולל של החזקות בעלי העניין ברציו עומד על כ-408 מיליון שקל.

שותפויות החיפושים דלק קידוחים ואבנר, המחזיקות כל אחת ב-22.67% מהזכויות ברישיונות רציו ים ונסחרות במדד תל אביב 25, ריכזו אף הן מחזורי מסחר גדולים במיוחד היום, ועלו 10.6% ו-6.9%, בהתאמה.

אינפו: תשואות חברות חיפושי הנפט והגז מתחילת 2009
 אינפו: תשואות חברות חיפושי הנפט והגז מתחילת 2009