40% מהאוכלוסייה: בכירים בעירייה מקבלים שוחד כדי לאשר תוספות בנייה

תושבי ת"א פסימיים במיוחד: 65.3% סבורים שהבכירים מקבלים שוחד, ו-55.9% בירושלים ■ בחיפה, 53.6% מהנשאלים חשבו כי בכירים בעיר אכן מקבלים שוחד ואילו 17.9% מהנשאלים סבורים שלא ■ בבאר שבע 40% מהנשאלים סבורים שכן בעוד 25% סבורים שלא

כ-40% מכלל האוכלוסייה חושבים שבכירים או נבחרי ציבור בעיר שהם מתגוררים בה מקבלים שוחד כדי לאשר תוספות בנייה לפרויקטים, כך עולה מסקר שערך מכון הסקרים רותם TRI.

השיעור הגבוה ביותר של נשאלים שסברו כי בכירים בעירם מקבלים שוחד כדי לאשר תוספות בנייה נמצא בתל אביב, שם 65.3% מהנשאלים הציגו עמדה זו.

מכון הסקרים רותם TRI, שמתמחה בניתוח שוק והתנהגות צרכנים, ערך סקר טלפוני בקרב 1,508 בוגרים מעל גיל 18 מהמגזר היהודי בכל רחבי הארץ והציג בפניהם את השאלה "האם להערכתך עובדים בכירים או נבחרי ציבור בעיר או ביישוב שלך מקבלים שוחד כדי לאשר תוספות בנייה לפרויקטים?". לעומת 40% מכלל הנשאלים בארץ שסברו כי התשובה היא חיובית, 27% סברו שלא וכשליש לא ידעו להשיב לכאן או לכאן.

לעומת 65.3% שסברו בתל אביב כי בכירים או נבחרי ציבור מקבלים שוחד, רק 8.2% מהנשאלים התל אביביים סברו שאין זה נכון. בירושלים, 55.9% מהנשאלים סברו כי בכירים או נבחרי ציבור בעיר מקבלים שוחד לעומת 13.2% שסברו שלא.

רוב הנשאלים בראשון לציון לא ידעו להשיב לכאן או לכאן (50%), בעוד ש-30.8% סברו שכן ואילו 19.2% סברו שלא.

בחיפה, 53.6% מהנשאלים חשבו כי בכירים בעיר אכן מקבלים שוחד ואילו 17.9% מהנשאלים סבורים שלא. בבאר שבע 40% מהנשאלים סבורים שכן בעוד 25% סבורים שלא. רוב הנשאלים באשדוד לא ידעו להשיב לכאן או לכאן (52.2%) ואילו 32.8% סברו שכן בעוד 13% סברו שלא.

שליש מהנשאלים בחולון סברו כי בכירים ונבחרי ציבור מקבלים שוחד, שליש סברו שלא ושליש לא ידעו להשיב לכאן או לכאן.

לדברי ד"ר אריה רותם, המנהל המקצועי והבעלים של מכון רותם TRI, "אין ספק שתוצאות הסקר קשות. הדבר המטריד ביותר הוא תחושת התושבים שכך צריך להיות, שכן השלטון המקומי בישראל מאופיין בבחירה מחודשת של רוב ראשי הערים, ואם הבעיה כה חמורה, לתושב הכוח לפעול ע"י החלפת הנבחרים המושחתים. אי עשייה זו מעידה לדעתי על תחושה של 'כנראה כך הדברים עובדים'".