"מאיר" קיבל את הזיכיון של יצרנית האוטובוסים הסינית "קינג לונג"

שיתוף-הפעולה עשוי להתרחב גם ליצרנית האוטובוסים "מרכבים" ולפעילותה של "מאיר" באירופה

קבוצת "מאיר" יבואנית הונדה, וולבו ויגואר חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם יצרנית האוטובוסים הסינית "קינג לונג". העיתונות הסינית מדווחת כי במסגרת ההסכם, שנחתם רשמית לפני מספר שבועות, קיבלה מאיר את הזיכיון הבלעדי לייבוא אוטובוסים של החברה הסינית לישראל ל-3 השנים הקרובות.

בנוסף שתי החברות צפויות לשתף פעולה במדינות נוספות בהן פעילה מאיר, ככל הנראה במרכז אירופה. בענף מעריכים כי שיתוף הפעולה עשוי לכלול גם סיוע בפיתוח וקידום תקינה אירופאית עדכנית (יורו 5) לאוטובוסים הסיניים באמצעות יצרנית האוטובוסים "מרכבים", שבבעלות קבוצת מאיר. יצוין כי מאיר היא גם לקוחה גדולה של אוטובוסים במסגרת אחזקותיה בזכיינית התחבורה הציבורית "קווים" (45%) וחברת ההסעות "עילית".

עובדה זו עשויה לסייע לה בהחדרת האוטובוסים הסיניים למערך ההסעות המקומי. מאיר היא אחת מיבואניות הרכב הפעילות ביותר בזירה הסינית. על פי פרסומים החברה מחזיקה בין השאר בזיכיון הייבוא לישראל של חברת JAC הסינית ובזיכיונות נוספים והיא מחזיקה משרד אינטרסים קבוע בסין. האוטובוסים הסיניים של "מאיר" עשויים להתמודד על השוק המקומי מול מיזם דומה לייבוא אוטובוסים מסין, שמקדמת חברת "מקס" יבואנית סקניה.

חברת קינג לונג (Xiamen King Long United Automotive Industry) היא יצרנית מהגדולות בסין בבעלות משותפת של קרן השקעות ממשלתית ושל חברה טאיוונית. היא מייצרת מעל 50 דגמי אוטובוסים באורכים של 6 עד 13 מ', כולל אוטובוסים היברידיים, ומייצאת את תוצרתה לדרום אמריקה, המזרח התיכון אפריקה ועוד.

החברה זכתה בעבר לכמה אישורים לשיווק בהיקף מוגבל של אוטובוסי תיירות באירופה. בתוך כך נמשכת "העלייה לרגל" של שרים ישראלים אל יצרנית הרכב הסינית BYD, שמיוצגת בישראל על ידי קבוצת IDB. כמה שבועות לאחר שביקר במפעל של BYD השר לאיכות הסביבה, גלעד ארדן, ביקר בשבוע שעבר במפעל גם שר התשתיות עוזי לנדאו כחלק מביקורו שנערך בימים אלה בסין. העיתונות המקומית מדווחת כי השר ערך נסיעת מבחן ברכב החשמלי וההיברידי, שמפתחת BYD ואמור להגיע לישראל גם בשנה הבאה.

לנדאו זכה להדגמה של תשתית הטעינה העתידית שמפתחת החברה הסינית וכוללת בין השאר שימוש במקורות אנרגיה מתחדשים. לדבריו מקימה כיום תשתית טעינה נרחבת והיא תהיה מעוניינת לרכוש בשנים הבאות כמות גדולה מאד של כלי רכב חשמליים.