רב-בריח מחרימה לוחות אליפטיים נושאי המותג מולטילוק

מהלך זה מגובה בצו זמני מביהמ"ש ■ לפני כחודש הוסרו תווי התקן משני דגמי דלתות כניסה של רב-בריח, ונכון להיום תווי התקן לא הוחזרו לדלתות החברה

המאבק בשוק הדלתות הממוגנות לא נרגע. רב-בריח מודיעה היום (ב') כי קיבלה את אישור שופט בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה, פרופ' עופר גרוסקופף, לבצע צו זמני לתפיסת לוחות כיסוי אליפטיים הנושאים את השם "מולטילוק", בחברת עכביש דלתות פלדה ובמחסניה. לטענת רב-בריח, "עכביש" מפיצה דלתות שעליהן הלוחות האליפטיים, ללא היתר ותוך הפרת זכותה הבלעדית של רב-בריח לעשות שימוש במותג מולטילוק בתחום הדלתות.

מהחברה נמסר, כי לוח הכיסוי הינו חלק מהדלת, והוא הגוף המתכתי אשר תפקידו לכסות את נקודות החיבור של הידית והצילינדר לגוף הדלת. עוד נמסר כי רב-בריח גילתה שעכביש רוכשת את לוחות הכיסוי האליפטיים הנושאים את השם מולטילוק מחברת אלבא, המייצרת את הלוחות ומוכרת אותם מאחורי גבה של רב-בריח למתחריה בשוק, וביניהם עכביש.

רב-בריח, באמצעות עוה"ד עפר פירט, דוד סולמא ואביחי רז ממשרד פירט, וילנסקי, מזרחי, כנעני, טוענת כי מעבר להשתלטות על שווקים ולהתעשרות על גבה של רב-בריח, ברור שנגרם נזם עצום מעצם החדרתן לשוק של דלתות נחותות אשר הציבור מזהה אותן בטעות עם "רב-בריח".

נזכיר, כי לפני כחודש דיווח "גלובס" כי מכון התקנים ומשרד התמ"ת הסירו את תו התקן (היתר הסימון) משתי דלתות כניסה של חברת רב-בריח 08. ההחלטה של מכון התקנים והממונה על התקינה במשרד התמ"ת, גרישה דייטש, נפלה בעקבות ביקורת פתע של מכון התקנים במפעל רב-בריח באשקלון.

בביקורת נמצא כי החברה שיווקה דלתות כניסה שהותקנו בהן רכיבים סיניים ללא תו תקן עם סימון תו התקן של המכון.ביקורת הפתע נעשתה בעקבות תלונות שהגיעו למכון ממתחרים של רב-בריח. בדיקה מזורזת שביצעו אנשי מכון התקנים העלתה כי המוצרים כמכלול אינם עומדים בדרישות התקן והמכון ממשיך בבדיקה - נכון להיום ללא ממצאים חדשים.

בישיבת ועדת ההיתרים הוחלט לבטל את היתרי הסימון של שתי דלתות הכניסה של החברה, דלת כניסה חד כנפית מדגם 540 ודלת כניסה ראשית לדירת מגורים ומשרדים מדגם V. לבד מהן משווקת החברה דלתות ממ"ד, דלתות אש (לחדרי מדרגות בבנייני מגורים) ודלתות למחסנים, שהתקן שלהם בתוקף.