יצחק תשובה קנה אג"ח של אלעד US בכ-10.5 מיליון שקל

המחיר החציוני בשתי רכישות שביצע תשובה בשבוע האחרון עמד על 81.75 אגורות לאג"ח

לפני כשבועיים החליט בעל השליטה באלעד גרופ, יצחק תשובה, לדחות את ההנפקה המתוכננת של החברה הבת, אלעד קנדה. הסיבה שהובילה את תשובה להחלטה טמונה בתנאים ששוררים בשוק המקומי בשבועות האחרונים, בצל הירידות בשווקים הזרים וחוסר הוודאות לגבי התפתחות המשבר באירופה, שפגעו בתמחור ההנפקה המתוכננת. אולם ירידות בשווקים הן כידוע גם הזדמנות, ובצד ההחלטה לדחות את הנפקת אלעד קנדה, המשיך תשובה בשבוע האחרון לרכוש איגרות חוב של החברה האחות, אלעד US.

במהלך השבוע האחרון ביצע תשובה שתי רכישות אג"ח של החברה, הראשונה בסוף מאי, אז רכש 5.637 מיליון ע.נ. בסך של 4.67 מיליון שקל, ואתמול עוד 7.325 מיליון ע.נ. בסך של 4.67 מיליון שקל. בסך הכל רכש תשובה כ-13 מיליון ע.נ. בשווי 10.56 מיליון שקל. חשוב לציין, כי מדובר באחוז קטן מאוד מהיקף איגרות החוב שבמחזור, שעומד על כ-1.2 מיליארד ע.נ. איגרות החוב של אלעד USהונפקו למשקיעים מוסדיים, הן אינן סחירות בבורסה, ומחירן נקבע על פי שיערוך של חברת שערי ריבית.

הרכישות של תשובה מגיעות כארבעה חודשים לאחר הרכישה העצמית האחרונה שביצעו הוא והחברה האם, אלעד גרופ, באג"ח של אלעד US הרכישות הקודמות בוצעו לאחר שחברת שערי ריבית חתכה את שוויין של האיגרות ב-32%, מ-118 אגורות ל-80 אגורות בלבד. הרכישות של תשובה השבוע בוצעו לפי מחיר חציוני של 81.75 אגורות לאג"ח.

השווי ירד, ובהתאם גם הדירוג

מיד לאחר הירידה בשווי איגרות החוב של החברה, הורידה S&P מעלות את דירוגן בשתי דרגות, מ-ilAA מינוס ל-ilA. במעלות ציינו בסיבות להורדת הדירוג, כי קיים חשש שהחל מיוני 2011 אלעד US תיקלע לגירעון תזרימי, ולפיכך קיים חשש מיכולתה של החברה להמשיך ולשרת את חובה, כתוצאה מהמשך ההרעה בשוק הנדל"ן למגורים בארה"ב, בו היא פעילה.

זו עשויה להיות אחת הסיבות לכך שבתשקיף ההנפקה של אלעד קנדה הכניסה אלעד גרופ סעיף, לפיו למשקיעים המוסדיים שרכשו אג"ח של אלעד גרופ ואלעד US תינתן בעתיד אפשרות להמיר את החוב למניות אלעד קנדה. במאזן אלעד גרופ יש בסך הכל חוב של כ-3.3 מיליארד שקל בסדרות אג"ח שהונפקו למשקיעים מוסדיים בישראל, רובן על ידי אלעד גרופ עצמה (כ-60% מהיקף החוב).

אלעד US היא חברה ייעודית שבבעלותה 11 נכסי נדל"ן למגורים ומשרדים בפלורידה ובג'ורג'יה שבארה"ב. החברה הנפיקה אג"ח בהיקף של 1.2 מיליארד שקל ביוני 2007, בריבית של 5.2%. תזרים המזומנים של החברה משמש כבטוחה לאג"ח, אשר צפויות להיפרע בחמישה תשלומים שווים בשנים 2011-2015.