כחלון לא מרוצה מההטבות שבזק מעניקה ללקוחותיה העסקיים

בזק מעניקה הנחות משמעותיות ללקוחות עסקיים על דמי השימוש ככל שהם מוציאים יותר שיחות. כיוון שבזק היא עדיין מונופול שחלים עליו מגבלות ומחיריו מפוקחים - משרד התקשורת מתכוון להתערב

בניגוד לביקורות על רמת התחרות הנמוכה בשוק הסלולר, התחרות בשוק התקשורת לעסקים גואה. משרד התקשורת מתכוון להתערב במדיניות התמחור של בזק ללקוחות עסקיים. ל"גלובס" נודע כי המשרד מסתייג מהאופן שבו בזק מעניקה הטבות ללקוחות עסקיים שרוכשים ממנה צירי PRI - קווי תקשורת לעסקים.

בעקבות תלונות שהגיעו למשרד התקשורת עולה כי בזק מעניקה הנחות משמעותיות ללקוחות עסקיים על דמי השימוש ככל שהם מוציאים יותר שיחות. כיוון שבזק היא עדיין מונופול שחלים עליו מגבלות ומחיריו מפוקחים, הפרקטיקה שבה משתמשת החברה היא לצנינים בעיני המשרד, וכן נודע שיש כוונה לטפל גם בסוגיה זו ולמנוע אותה.

נזכיר שבשוק התקשורת לעסקים נתח השוק של בזק נמצא במגמת הידרדרות, והחברה ירדה כבר אל מתחת ל-85% נתח שוק. יחסית לירידה שלה בנתח השוק במגזר הפרטי, בזק ממשיכה לשמור על נתח שוק גבוה ביותר, על אף התחרות. סלקום, המתחרה העיקרית של בזק בשוק התקשורת לעסקים, מחזיקה נתח שוק קטן יחסית בהשוואה אליה.

זו הסיבה שסלקום מוצאת את עצמה נדרשת במקרים לא מעטים לחכור תשתיות מבזק או ממתחרים אחרים כדי להתחרות בה. על כן, שיטות התמחור של בזק מאוד רלוונטיות לסלקום מפ"א, שכן האחרונה אינה חייבת בפריסה אוניברסלית.