רשות החברות מסתייגת מכניסת חברת החשמל לשוק התקשורת

רשות החברות הממשלתיות כנראה משתמשת בהסתייגויות כדי להאיץ הרפורמות ולהפעיל לחצים על הנהלת חברת החשמל

רשות החברות הממשלתיות העבירה הסתייגות למשרד האוצר בעניין כניסתה של חברת החשמל, בניהולו של עמוס לסקר, לשוק התקשורת. ככל הנראה לא מדובר בניסיון למנוע את המהלך, אלא לבחון את ההשלכות שלו על החברה עצמה ועל הרפורמות הנדרשות בשוק.

על פי הערכות, רשות החברות משתמשת בהסתייגויות כדי להאיץ את הרפורמות בחברת החשמל, ובתוך כך להפעיל לחצים רבים על הנהלת החברה, שמאוד חפצה במהלך. רשות החברות מפקחת על חברת החשמל ומעורבת במו"מ על שינוי מבני בחברה, לכן רק טבעי שיש לה מה להגיד בנושא כזה מהותי לחברה. הרשות כבר טענה בעבר שיש בעייתיות עקרונית בכניסה של מונופולים לתחומי פעילות חדשים בשל חשש מפני סבסוד צולב. מה שמסבך את הדברים עוד יותר הוא שהחברה נמצאת בעיצומו של הליך של שינוי מבני, ועל כן צריך לראות את מכלול הדברים בכניסתה לשוק.

חברת החשמל עומדת לקבל בזמן הקרוב אישור להרחיב את הניסוי שהיא עורכת כיום בקריית שמונה לחיבור בתים בסיבים אופטיים. משרדי התקשורת, התשתיות ולשכת ראש הממשלה, דנים בשאלה איזה רישיון תקבל החברה - רישיון מסחרי לכל דבר או רישיון לניסוי שיווקי בקרב כמה אלפי בתי-אב ברחבי הארץ. הניסוי השיווקי כרוך בתשלום על ידי הלקוח, והוא לרוב שלב אחד לפני רישיון מסחרי. אלא שלאור העובדה שהניסוי הטכנולוגי הוכיח את עצמו מעל ומעבר ונמצא כי הוא יעיל באופן חד משמעי, לא מן הנמנע שהחברה תקבל רישיון מסחרי ומשרד התקשורת ידלג על שלה הניסוי השיווקי.