שת"פ ישראלי-קנדי: ווקסיל ו-IMV ייצרו חיסונים טיפוליים לסרטן

בשיתוף-הפעולה בין מפתחת החיסונים הישראלית וחברת הביוטק הקנדית הן ישלבו בין החיסונים של ווקסיל והפלטפורמה של IMV, שמאפשרת שחרור איטי ומבוקר לחיסונים בגוף

מפתחת החיסונים הישראלית Vaxil BioTherapeutics וחברת הביוטק הקנדית IMVחתמו על הסכם שיתוף פעולה. מטרת ההסכם היא ליצור חיסונים טיפוליים משופרים לסרטן על-ידי שילוב בין החיסונים של ווקסיל והפלטפורמה של IMV, שמאפשרת שחרור איטי ומבוקר לחיסונים בגוף.

ווקסיל פיתחה טכנולוגיה בשם VaxHit לאיתור ואיפיון רצפים ייחודיים שיכולים לשמש כחיסון נגד מגוון סוגי סרטן וגורמי מחלות תוך תאיים. המוצר המוביל שלה, ImMucin, הוא חיסון כנגד אנטיגן MUC1, ובקרוב יחל בו ניסוי ראשוני בחולי מיאלומה נפוצה.

IMV, שנסחרת בבורסה בקנדה לפי שווי של 50 מיליון דולר, מפתחת טכנולוגיה להעברה ושחרור מבוקר של חיסונים. המוצר המוביל שלה הוא חיסון טיפולי לסרטן, שנמצא בשלב הראשון של הניסויים הקליניים. מטרת החיסונים הטיפוליים היא "לחנך" את המערכת החיסונית של החולה לזהות, לתקוף ולהשמיד תאים סרטניים.

"זה אימות נוסף עבור טכנולוגית ה-VaxHit והוא מתאים לאסטרטגיה שלנו לשיתופי פעולה עם החברות המובילות בתחום זה, של חיסון לסרטן", אמר ד"ר ליאור כרמון, מייסד ומנכ"ל של ווקסיל. הוא הוסיף שווקסיל מצפה שבעקבות שיתוף הפעולה יוכלו החברות לקדם יחד את הדור הבא של החיסונים לסרטן.