טורקיה ממשיכה ללבות את האש: ישראל תישא בתוצאות הטעות

אחרי ראש הממשלה ארדואן, גם הנשיא הטורקי מצטרף לחגיגות השנאה נגד ישראל ■ במהלך ועידה באיסטנבול האשים גול את ישראל בתוצאות הקטלניות של המשט בדרך לעזה והזהיר: היא תישא בתוצאות הטעות

לא רק ארדואן: נשיא טורקיה עבדוללה גול מאשים את ישראל באירועי המשט לעזה ומזהיר אותה מפני השלכות פעולת צה"ל.

במהלך נאום שנשא בוועידה שנערכת באיסטנבול בהשתתפות נציגי "ציר הרשע" אמר גול כי 21 החברות בכינוס גינו את ישראל בשל התקרית הקטלנית בשבוע שעבר. "זו הוכחה שישראל מבודדת ותישא בתוצאות הטעות נגד ארצי", תקף. בנוסף ציין גול כי 21 המדינות בוועידה קראו לישראל להצטרף לאמנת האו"ם לאי הפצת נשק גרעיני.

במקביל מתרחבת החזית האנטי-ישראלית ברחבי העולם וגולשת לפסים אלימים. במהלך כנס שנערך אתמול באוניברסיטה במדריד הותקפו חמישה אנשי עסקים מישראל על ידי מפגינים פרו-פלסטינים שהתפרצו למקום. האירוע האלים תועד ושודר במהדורות החדשות בספרד.

כ- 200 המתפרעים, רובם ספרדים, לא אפשרו לפורום הבינלאומי לאנרגיה להתחיל, פרצו אל האולם באוניברסיטה ה'פתוחה' של מדריד והטילו מצור על המשתתפים. כוחות משטרה שהוזעקו למקום נאלצו לחלץ את חמשת הישראלים, אך הדרמה לא הסתיימה. כאשר הוציאו השוטרים את אנשי העסקים החוצה תקפו המפגינים את הניידת ושברו את הזכוכית. במקביל הם קראו לעברם: "רוצחים. תשחררו את עזה". כתוצאה מהתקיפה נשרט אחד הישראלים.

בעקבות התקרית האלימה הוחלט לבטל את הכנס, אך טרם ידוע אם איש מהמתפרעים נעצר.