אוריאל לין: "בתי השקעות בינוניים וקטנים בפני סכנת סגירה"

נשיא איגוד לשכות המסחר כתב ליו"ר הרשות לניירות ערך זוהר גושן, כי "רגולציה בלתי אפשרית של הרשות מסכנת את בתי ההשקעות" ■ מחר יתקיים בוועדת הכספים של הכנסת דיון בנושא יעול הליכי האכיפה ברשות

"בתי ההשקעות הבינוניים והקטנים ניצבים בפני סכנת סגירה כתוצאה מרגולציה בלתי אפשרית של הרשות לני"ע. חלק מבתי ההשקעות החליטו לסגור פעילותם או להתמזג, ואחרים בשלבי בחינת כדאיות עסקית". כך כתב היום (ד') אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, לזוהר גושן, יו"ר הרשות לניירות ערך, לקראת דיון שיתקיים מחר בועדת הכספים של הכנסת בנושא הצעת חוק יעול הליכי האכיפה ברשות.

לדברי לין, "דווקא כאשר מדברים על צמצום הריכוזיות במשק, הרשות מבצעת מהלכים בכיוון של יצירת ריכוזיות בשוק ההון. כל דרישה נוספת להגנת הציבור חייבת להיעשות תוך איזון ובהתחשבות ביכולתם של בתי ההשקעות הקטנים והבינוניים לעמוד בדרישות".

לין טוען כי רשות ניירות ערך החלה לאחרונה בהליכי הסדרה רגולטורים דרסטיים, שלרובם השלכות כספיות כבדות משקל, אשר מקשות עוד ועוד על המשך הישרדותם העסקית של בתי ההשקעות. "חוששני כי המשך המגמה עלול להוביל אותנו בעוד עשור שוב להקמת ועדת לבחינה הריכוזיות בשוק ההון, כמו ועדת בכר".

לין ציין בפנייתו לגושן מספר דוגמאות, כגון "הדרישה להעלאת תעריפי אגרה וביטוח שנתיים של חברה לניהול תיקים בעשרות ואף במאות אחוזים. בנוסף, בתי השקעות המפוקחים על-ידי הרשות לניירות ערך נדרשים לממן את עלויות הפיקוח הרגולטורי שלהם. כך גם הצעת החוק להגברת יעילות האכיפה של הרשות. למרות שהינה חשובה למיגור עבירות על החוק, היא יוצרת מנגנון להטלת קנסות גבוהים לשם הרתעה - קנסות גבוהים העשויים למוטטם כלכלית", לדבריו.