9 בכירים מחברת חפציבה יועמדו לדין בכפוף לשימוע

הבכירים - ובהם מרדכי יונה, אביו של מנכ"ל הקבוצה המורשע בועז יונה - חשודים כי סייעו ליונה בעבירות המירמה

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה שלחה השבוע ל-9 עובדים בכירים בחפציבה, חברת הבנייה שקרסה ב-2007, הודעה על החלטה להגיש נגדם כתבי אישום בכפוף לשימוע.

בין הבכירים שהפרקליטות מתכוונת להעמיד לדין נמצאים מרדכי יונה, אביו של מנכ"ל הקבוצה לשעבר בועז יונה, ששימש כדירקטור בחברה הציבורית חפציבה ג'רוזלם גולד; פרדי אלגמיל, המשנה למנכ"ל חפציבה ומנכ"ל צמרות בוני הארץ; זאב טננבאום, מנהל הכספים בחברות חפציבה; עדיה בן-משה, איש כספים ואחראי פרויקטים בחברות חפציבה ששימש כדירקטור בחפציבה חופים בע"מ; אודי הררי, סמנכ"ל שיווק בחפציבה; ורוני ביבי, מנהל מחלקת גבייה בחברה.

הבכירים חשודים כי בין השנים 1997-2007 סייעו למנכ"ל המורשע, בועז יונה, לעשות שימוש בכספי רוכשי הדירות של הקבוצה, נמנעו מלספק להם בטוחות כמתחייב בחוק וחשפו אותם בכך לסיכונים כלכליים.

150 ארגזי מסמכים

במאי 2009 הועברו למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה כ-150 ארגזי מסמכים שהכילו את חומרי החקירה שנאספו בפרשת חפציבה. על סמך חומרי החקירה שהצטברו החליטה הפרקליטות להעמיד את החשודים לדין, בכפוף לשימוע.

העבירות המיוחסות לחשודים, כל אחד לפי חלקו ותפקידו, הן עבירות של גניבה, מירמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות לפי חוק ניירות ערך ועבירות לפי חוק המכר.

החקירה בוצעה על-ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה של משטרת ישראל ורשות ניירות ערך, ולוותה על-ידי צוות פרקליטים מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ומפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה).

גניבה של מאות מיליוני שקלים

באוקטובר 2007 הרשיע בית המשפט המחוזי בירושלים את בועז יונה, המנכ"ל והבעלים של חפציבה, בעבירות חמורות במסגרת הסדר טיעון. הוא הורשע בגניבה, ברישומים כוזבים, בזיופים, בהברחת נכסים ובעבירות של ניירות ערך והלבנת הון.

בועז יונה הודה בין היתר בכך שגנב מאות מיליוני שקלים מרוכשי הדירות מחפציבה. כמו כן הודה כי ניהל מערכת כפולה וכוזבת של רישומים והנהלת חשבונות, זייף צ'קים של אחת מחברות הקבוצה והבריח מנושיו מאות אלפי שקלים.