יאיר לפיד ממשיך במסע הבחירות? ירצה באוניברסיטת בן-גוריון

(עדכון) - באתר אגודת הסטודנטים נכתב כי ביום ב' יתקיים דיון עם לפיד בנושא "לאן הולכת מדינת ישראל אם בכלל" ■ יו"ר מועצת הרשות השנייה, אמנון נדב: "יאיר החזיק 'אקדח מעשן' מבחינה פוליטית, ואי-אפשר להתעלם מזה"

יו"ר מועצת הרשות השנייה, אמנון נדב, התייחס הבוקר (ה') בגלי צה"ל לסוגיית יאיר לפיד, לאחר שאתמול (ד') פורסם כי מועצת הרשות תבחן את המשך עבודתו ב"אולפן שישי", לנוכח הפרסום לפיו לפיד נשא מעין "נאום בחירות" בכינוס בבית חיל האוויר בהרצליה.

לדברי נדב, הנושא של לפיד הונח על שולחנו כיו"ר מועצת הרשות השנייה כבר לפני 3 חודשים. עד כה לפיד הכחיש את כוונתו להתמודד בפוליטיקה, אך לאור הדיווחים מאתמול העניין דורש בחינה.

"אתמול יאיר החזיק 'אקדח מעשן' מבחינה פוליטית, ואי-אפשר להתעלם מזה - אם זה לא ריצה לבחירות, אני לא יודע מה כן. ואם אכן כך הדבר, המועצה צריכה לקבל את ההחלטות הנכונות", אמר נדב. לדבריו, ההחלטות בעניין יתקבלו לאחר דיון עם כל המועצה כבר בשבועיים-שלושה הקרובים.

לדברי נדב, "למען הסדר הטוב עדיין דרושות הבהרות מלפיד - הוא אמר כי לא שלל ריצה לפוליטיקה. אם הוא יודיע קבל עם ועדה כי הוא מתמודד - ההחלטה תהיה ברורה. אני מציע לכולם להפסיק להיתמם. ההבהרה היחידה שצריך מלפיד היא 'אני מתחייב לא להתמודד'. כל עוד האפשרות מרחפת - אסור לו להשתמש בבימת החדשות כ'פבליק דומיין'".

יהודה לנקרי, יו"ר חברת חדשות ערוץ 2, אמר באותו ראיון כי יש חור בחוק בסוגיה המעסיקה אותנו, וכי יש להתקדם לעבר חקיקת "חוק לפיד".

לדברי לנקרי, "אם לפיד היה למשל מנהל מסע שיטתי לקידום נושא פוליטי, גם אם הוא לא הצהיר כי הוא נכנס לפוליטיקה - יש בזה טעם לפגם, אבל צריך לתת ללפיד סיכוי להשמיע את עמדתו".

לדבריו, "כיו"ר חברת החדשות, בשמיעה ראשונה של הדברים של לפיד אכן צריך להיזהר. לפיד לא פנה אליי עדיין בנושא, והייתי מייעץ לו להחליט בבירור - אי-אפשר להתקיים בעמימות כזו".

יחד עם זאת, באתר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע מצוין כי ביום ב' הקרוב יתקיים דיון עם יאיר לפיד, תחת הכותרת "לאן הולכת מדינת ישראל אם בכלל".

"יאיר לפיד מגיע לקמפוס לדבר על המקום אליו אנו הולכים. יום ב', שעה 20:00, באודיטוריום של בניין פסיכולוגיה", נכתב באתר האגודה.