השופט גלעד נויטל דן בבקשה לפסילתו בתיק הלבנת ההון בבנק הפועלים

גאידמק, גלמור ופועלים שירותי נאמנות טוענים כי נויטל משמש כשופט בתיק נגד עו"ד יעקב וינרוט ושוקי ויטה, ומדובר בתיקים שהקשר ביניהם הדוק, שכן בתיק וינרוט מושמעות עדויות שעשויה להיות להן משמעות רבה לתיק בנק הפועלים

‎‎שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, גלעד נויטל, דן היום (ה') בבקשתם של 4 מנאשמי פרשת הלבנת ההון בחברת פועלים שירותי נאמנות כי יפסול את עצמו מלשפוט בעניינם.

הנאשמים - אנשי העסקים ארקדי גאידמק ונחום גלמור, חברת פועלים נאמנויות והיו"ר שלה לשעבר שלמה רכט - טוענים כי על נויטל להעביר את תיק בנק הפועלים לשופט אחר, משום שהוא יושב בימים אלה על כס השיפוט בתיק שמנהלת המדינה נגד עו"ד יעקב וינרוט ופקיד השומה של גוש דן לשעבר, שוקי ויטה, ויש קשר הדוק בין התיקים - כאשר בתיק של וינרוט וויטה מובאות ראיות ונשמעות עדויות שעשויה להיות להן משמעות רבה לגבי תיק בנק הפועלים.

‏‏"עם כל הצער שבדבר, אני מתקשה לראות איך אפשר להמשיך את הבירור כאן בהתחשב בשלב המקדמי שבו נמצא התיק", אמר עו"ד פנחס רובין, המייצג את פועלים נאמנויות, אשר הגיש את בקשת הפסילה. עו"ד רובין טען כי "ישנן ראיות רבות בתיק וינרוט הקושרות בין גאידמק לבין גלמור, קשירה שהיא בטבורו של כתב האישום".

עו"ד פרופ' ליבאי, המייצג את גאידמק בתיק בנק הפועלים ואת עו"ד וינרוט בתיק האחר, הסביר כי גאידמק החליט להצטרף לבקשת הפסילה שהגישו הנאשמים האחרים, אך הוא אינו עומד על כך שנויטל יפסול את עצמו - אלא רק מבקש שישקול את האפשרות הזו "ויהיה ער למצב הדברים שבו הוא שומע דברים מסוימים בתיק האחר על היחסים העסקיים בין גאידמק לגלמור".

‏‎‎‏"מראית-עין"

‏‎‎עו"ד נבות תל-צור, המייצג את עו"ד וינרוט בתיק שמתנהל נגדו ואת נחום גלמור בתיק בנק הפועלים, הסביר כי "השנים 2002 ו-2003, שנות הטיפול בהסכמי המס של גאידמק, הן גם השנים נשוא האישום הראשון בתיק זה. בתיק האחר מובאות ראיות על התנהלות גאידמק בשנת 2003 באשר לחקירות נגדו, למניע שהיה לו להסתיר רכוש וגם בקשר להלבנת הון. למה לא למנוע את הרע, בטרם יהיה רע? יש כאן עניין של מראית-עין ושל תחושת הביטחון של הנאשמים".

הפרקליטות, המתנגדת לפסילת השופט נויטל, טענה היום כי הסיכוי שבית המשפט יקבע ממצא שמלמד על דעה קדומה בתיק האחר הוא שולי, וכי בכל מקרה השופט יידע להבחין בראיות בתיק וינרוט שאינן קבילות בתיק הפועלים.

במהלך הדיון אמר השופט נויטל כי טענות הנאשמים בעניין הפסילה הן מרחיקות לכת, והוסיף כי "היום שמעתי טענות שחשפו אותי לקשר בין התיקים, הרבה מעבר למה שנחשפתי עד כה".

החלטתו בעניין צפויה להינתן בעוד שבועיים.

‏גאידמק מיוצג בידי עוה"ד דוד ליבאי, דפנה ליבאי ונתי שמחוני; נחום גלמור מיוצג בידי עוה"ד נבות תל-צור וז'ק חן; פועלים נאמנויות מיוצגת בידי עוה"ד פנחס רובין ודנה גרובר; ושלמה רכט מיוצג בידי עוה"ד תימור בלן וענת בובליל ממשרד גורניצקי.