נטוויז'ן מבקשת לעכב את רישיון ספק האינטרנט ל-HOT

זאת עד הסדרת שוק סיטונאי, שימנע דואופול בזק-HOT ■ החברה תופיע בקרוב מול ועדת חייק, ובכוונתה להציג את דרישתה לקביעת תנאי שוק שיאפשרו לה ולאחרים לקחת חלק מרכזי בתחרות בשוק התקשורת

חברת 013 נטוויז'ן, בניהולו של ניר שטרן, מבקשת מוועדת חייק לפעול למניעת הענקת רישיון ISP (ספק אינטרנט) לחברת HOT עד להסדרת השוק הסיטונאי (רכישת תירותי תשתית מבעלות התשתית, בזק ו-HOT). כך נודע ל"גלובס".

החברה תופיע בקרוב מול ועדת חייק, ובכוונתה להציג את דרישתה לקביעת תנאי שוק שיאפשרו לה ולאחרים לקחת חלק מרכזי בתחרות בשוק התקשורת. נטוויז'ן מזהירה שללא תנאים תחרותיים הוגנים, יישארו בעלי התשתיות הוט ובזק דואופול בשוק.

013 נטוויז'ן שלחה את חוות דעתה באמצעות חברת הייעוץ טריגר-פורסייט, ובה היא כותבת כי תחרות הוגנת על בית הלקוח, משמעה מניעת יתרון של בעלי התשתית. אחרת, טוענת נטוויז'ן, הפתרון הסיטונאי יהיה בחזקת מעט מדי ומאוחר מדי.

לטענת נטוויז'ן יש להתנות את אספקת סלי השירותים הכוללים ISP של HOT בפתרון סיטונאי.

לדעתה, קיימות כמה חלופות סיטונאיות, כאשר ההבדל תלוי במידת ההשקעה, ביכולת לספק סל שירותים תחרותי תוך ניהול הרשת, ובמידת ההתאמה למבנה הרשתות החדשות של בזק והוט.

באשר לרשתות החדשות, הרגולטורים באירופה בחרו בפתרון שנקרא VULA (רש"ת: Virtual Unbundling Local Access). זה מאפשר למתחרה כמו נטוויז'ן לקבל שליטה אפקטיבית על מקטע הרשת שבה הוא משתמש, בלי "לחכור" אותו מבעל התשתית. להערכתה, במחיר מפוקח, זהו הפתרון הסיטונאי המועדף. "אנו ממליצים לפעול לקבלת החלטה ביישום פתרון זה, ולאחריה להשלים תהליך התארגנות. בתהליך תיקבע רמת מחיר שתאפשר למתחרה נטול התשתיות להציע שירותים במחיר תחרותי תוך הגעה לרווחיות נאותה.

"במקביל, אנו ממליצים להחליט כי בעל תשתית וחברות-בנות שלו לא יוכלו ליהנות מהסדרים סיטונאיים עד לאחר השקה מסחרית של מוצר VULA".