אלעד גרופ: גידול בהכנסות וברווח התפעולי ברבעון הראשון

בשורה העליונה דיווחה החברה כי הכנסותיה ברבעון הראשון גדלו בכ-16% והסתכמו בכ- 131 מיליון דולר ■ מיקי נפתלי: ננסה לבצע הנפקה על בסיס תוצאות הרבעון הראשון

אלעד גרופ, זרוע הנדל"ן הפרטית של איש העסקים יצחק תשובה, דיווחה היום (ה') על תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה.

בשורה העליונה דיווחה החברה כי הכנסותיה ברבעון הראשון גדלו בכ-16% והסתכמו בכ- 131 מיליון דולר, לעומת 113.4 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. הגידול נובע מעלייה בהכנסות משכר דירה ומגידול במכירות.

גם בשורת הרווח התפעולי נרשמה עליה והוא הסתכם ברבעון בכ-27.0 מיליון דולר (לעומת 24.6 מיליון דולר ברבעון המקביל).

בשורה התחתונה, אלעד גרופ סיכמה את שלושת החודשים הראשונים של שנת 2010 עם הפסד של כ-600 אלף דולר לעומת רווח של 65.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, אשר נבע בעיקר מהכנסות מימון כתוצאה מהפרשי שער.

סך הנכסים של אלעד עומד על כ-4.75 מיליארד דולר וההון העצמי של החברה עומד על 547 מיליון דולר (ההון העצמי והלוואות הבעלים של החברה הסתכמו בכ- 954 מיליון דולר). בקופת החברה יתרות מזומנים, מזומן מוגבל וני"ע סחירים בהיקף של כ-224 מיליון דולר.

מיקי נפתלי, מנכ"ל ונשיא אלעד גרופ, אמר כי "התוצאות של אלעד ברבעון הראשון מתאפיינות בגידול בהכנסות בכל מגזרי הפעילות של החברה ומבטאות מגמת שיפור בשווקי הפעילות של החברה. מהתוצאות ניתן ללמוד כי הפעילות בשוק הקנדי ממשיכה להפגין חוסן ויציבות ביחס לשווקים אחרים בעולם. בכוונתנו להמשיך לקדם את תוכניות הפיתוח בפרויקטי החברה בקנדה הזוכים להצלחה שיווקית, וכן לקדם את תוכניות ההנפקה של חברת הבת אלעד קנדה ורישום מניותיה בבורסה הישראלית, כשהיעד לבצע את ההנפקה כבר על בסיס תוצאות הרבעון הראשון".

נזכיר כי תשובה נאלץ לדחות את הנפקת המניות של אלעד קנדה בחודש שעבר, בשל ירידות השערים בשוקי ההון בעולם. לפני כשבועיים דיווחנו שמלבד האווירה השלילית בשווקים, קיים פער משמעותי בין רצונו של תשובה להנפיק לפי שווי של 600 מיליון דולר לפני הכסף, לבין הערכת שווי החברה על-ידי השוק (כ-400 מיליון דולר).