משפחת אל-מבחוח: להסגיר את סוכן המוסד לדובאי

(עדכון) - האם "אורי ברודצקי", סוכן המוסד שלפי פרסומים זרים מעורב בחיסול מבחוח, יוסגר לדובאי? כך לפחות מבקשם בני משפחתו של בכיר החמאס שחוסל על אדמת דובאי

ממשיכים להסתבך: הפעם זו משפחתו של איש החמאס שחוסל, מבחוח, שדורשת את הסגרתו לדובאי של הישראלי שנעצר בפולין. בהודעה מטעמה, מברכת המשפחה העזתית על המעצר, ומבקשת למצות איתו את הדין במדינה בה חוסל. לפי הודעת המשפחה שפורסמה ב"אל-ג'זירה" "העולם כולו דוחה על הסף פשעים כאלו שמבוצעים בדם קר".

סוכן המוסד "אורי ברודצקי", אם זה אכן שמו, נעצר בראשית החודש בפולין, וחשוד כי היה מעורב בפעולות הכנה לחיסול - בכך שסייע להוצאת הדרכון על שם מיכאל בודנהיימר.

מהפרטים שמותר לפרסם בשלב זה, ניתן לומר כי כל הניסיונות להשיב את "סוכן המוסד" ארצה - ניסיונות שונים ומשונים - עלו בתוהו. אם אכן המוסד הוא שתיכנן והוציא לפועל את החיסול - על פי מקורות זרים - ככל הנראה יחידה שלמה במוסד נגרעה מפעילות ואנשיה מנועים כליל מלצאת לאירופה.

גם גרמניה החליטה "לצוד" את סוכני המוסד בתחומה

ישראל הרשמית בשלב זה לא מגיבה, אך משרד החוץ אישר שישראלי המקבל סיוע קונסולרי מהשגרירות בוורשה נעצר. מאז החיסול, החליטו חלק ממדינות העולם "לצוד" את סוכני המוסד. ראש שלוחת המוסד בבריטניה כבר סולק מהמדינה, גם אוסטרליה גירשה נציג ישראלי בכיר, ועכשיו ככל הנראה הגיע תורה של גרמניה.

גרמניה היא המדינה הסובלנית ביותר מבין מדינות אירופה לפעילות מודיעינית. המוסד פועל שם מזה שנים ארוכות ברשות ובסמכות ונהנה מחופש פעולה - כל עוד הוא שומר על החוק המקומי ונמנע מהפרת החוק הגרמני. ברגע שנעשה שימוש בדרכון גרמני מזוייף, החליטו הגרמנים לפעול כנגד פעילות המוסד בתחומה.