עוד חוזה לתעשייה האווירית: מוכרת מכ"מ באסיה ב-57 מיליון דולר

בשבוע שעבר הודיעה על שני חוזים ב-33 מיליון דולר עם שני לקוחות באסיה, עפ"י הערכות: הודו ודרום-קוריאה

אלתא מערכות מקבוצת התעשייה האווירית (תע"א) מכרה ללקוח במזרח אסיה מערכות מכ"מ להגנה אווירית בהיקף של 57 מיליון דולר. מתע"א נמסר, כי המערכות מסוג EL/M 2083 מותקנות על בלוני הליום הקשורים אל הקרקע שטווח הכיסוי שלהם מגיע למאות ק"מ. המערכות נועדו להגביר את יכולות ההתרעה המוקדמת במדינת הלקוח.

לדברי ניסים הדס, סמנכ"ל בתע"א ומנכ"ל אלתא, "לאלתא ניסיון רב שנים בפיתוח טכנולוגיות של מערכות התרעה מוטסות המותקנות על מגוון פלטפורמות, מאוישות ובלתי מאוישות לזירות בים, אויר ויבשה".

חוזה זה מתפרסם ימים ספורים לאחר שאלתא דיווחה על שני חוזים בשווי של 33 מיליון דולר עם צבאות במזרח אסיה, כשעפ"י הערכות בשוק מדובר בהודו ובדרום קוריאה. החוזים ההם היו פועל יוצא של הפעילות המצבעים של ישראל בפרשת המשט לעזה. אז התחייבה לספק מכ"מ אווירי מדגם EL/M 2022A , המהווה את החיישן הראשי של מטוסי סיור ימי.

מדובר במערכות של מכמ"י סיור אווירי המותקנים על גבי מטוסים המבצעים טיסות מעל פני מרחב אווירי, כדי לזהות תנועת כלי שיט במצב נייח, דומם או פעיל, בשילוב עם מכ"מי חוף.

המערכות האוויריות מעבירות מידע הן לצוות הטיסה והן למכ"מי החוף, והן נועדו לאפשר ללקוחות לבצע משימות כמו הגנה על טריטוריה ימית; הגנה על איזורי סחר ימיים ופעילות שוטפת של הדיג המקומי; מעקב אחר הגירה בלתי חוקית והברחת סחורות.

באחרונה דווח כי מטוסי סיור ימי המצוידים במערכות מכ"מ מתוצרת אלתא, שימשו לניטור התפרצויות הר הגעש באיסלנד ולניטור כתמי הנפט הגדולים במפרץ מקסיקו.