לידר: היציאה מהמשבר מציבה את כי"ל בעמדת זינוק מצוינת

האנליסט עוז לוי מציב מחיר יעד של 55 שקל למניה ומעריך שהחברה תרשום השנה מכירות של 5.56 מיליארד דולר ורווח נקי של כ-946 מיליון דולר

כלכלני לידר שוקי הון פרסמו היום (א') סקירה על מניות כי"ל. האנליסט עוז לוי אומר כי היציאה מהמשבר הכלכלי, היחס הנמוך של מלאי הגרעינים ביחס לצריכה ומלאי ומחסני המפיצים והקרקעות המדוללים בדשנים משמעותם חזרה כמעט מלאה לרמות הביקושים לאשלג שהכרנו טרום המשבר - כ-50 מיליון טון לשנה.

בצד ההיצע צפוי גידול הדרגתי של כ-13 מיליון טון עד שנת 2013, בכושר הייצור של מרבית השחקנים בענף.

בנוגע למחירי מכירה לטווח קצר אומר לוי כי רק ירידה משמעותית בשיעור הצמיחה במדינות המתפתחות (סין, ברזיל והודו) עלולה למנוע עליה הדרגתית במחירי האשלג בין השנים 2010- 2012.

לגבי תחום המוצרים התעשייתיים מציין לוי כי בעקבות המשך הנסיגה המשמעותית בכושר הייצור ובכדאיות הכלכלית של היצרנים הסינים והעלייה ברמות הביקושים למוצרי הברום, עורער האיזון בין הביקוש להיצע בשוק ועליית מחירים חדות בענף לא איחרו לבוא. לאור חסמי הכניסה הגבוהים בענף ותהליך הקונסולידציה הקיים אצל היצרנים הסינים,

"להערכתנו, מחירי המכירה למוצרים המבוססים ברום ישמרו לפחות על רמתן לאחר גל העליות האחרון. בנוסף, לאור עודפי כושר הייצור של החברה בברום אלמנטארי ובתרכובות הברום, פוטנציאל החברה הינו להכפיל מעשית את היקפי הייצור שלה, לעומת אשתקד. כי"ל תציג שיפור ניכר לעומת אשתקד, בכמויות המכירה, במחזור המכירות, במבנה העלויות וברווחיות במגזר המוצרים התעשייתיים".

לוי מעריך שכי"ל תרשום השנה מכירות של 5.56 מיליארד דולר ורווח נקי של כ-946 מיליון דולר. ב-2011 צפויה עלייה במכירות לכ-6.13 מיליארד דולר ורווח נקי של כ-1.05 מיליארד דולר.

בשורה התחתונה, אומר לוי כי "בהנחה שהכלכלה העולמית לא הולכת ל - Double Dip ושיעור הצמיחה במדינות המתפתחות לא יפגע משמעותית, היציאה מהמשבר הכלכלי מציבה את כי"ל בעמדת זינוק מצוינת לקראת שיפור ניכר ברווחיותה בשנת 2010 ואילך. להערכתנו, כיל תהנה מגידול ניכר בביקושים ובמחירי המכירה הן במגזר הדשנים והן במגזר הברום, בין היתר, בעקבות חסמי הכניסה הגבוהים וההיצע העולמי המוגבל. רק ירידה משמעותית בשיעור הצמיחה במדינות המתפתחות (סין, ברזיל והודו) עלולה לדחות עליה משמעותית במחירי האשלג בטווח הארוך".